Sadamast saab jõerahva keskus

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Seto Line Reiside OÜ juhataja Toomas Sein soovib, et uus Karlova paadisadam kujuneks paadimeeste ja kogu jõerahva kogukonna keskuseks. Eelkõige peab sadam aga vähendama kaikohtade defitsiiti Tartus.
Seto Line Reiside OÜ juhataja Toomas Sein soovib, et uus Karlova paadisadam kujuneks paadimeeste ja kogu jõerahva kogukonna keskuseks. Eelkõige peab sadam aga vähendama kaikohtade defitsiiti Tartus. Foto: Kristjan Teedema

Karlova uue väikesadama haldaja konkursi võitis OÜ Seto Line Reisid, kes lisaks sadama valvele ja korrashoiule lubab korraldada seal paadilaatu ning paneb sadamahoones tööle kohviku.

Uue sadama peremehe leidmiseks korraldatud konkursil osales kaheksa firmat. Peale võitja saatsid konkursile oma pakkumuse veel MTÜ Karlova Paadisadam, MTÜ Saadjärve Vabatahtlik Järvepääste, OÜ Sadama Grupp, Sadamateenuste OÜ, OÜ Rootsiküla Rand, OÜ Alfagas ja OÜ Samba.

Linnavarade osakonna juhataja Kunnar Jürgenson ütles, et konkurss koosnes kahest osast: «Üks pool sellest oli aastane üürisumma ning teine paadisadama kontseptsioon ehk kuidas sealset tegevust korraldatakse.»

«Ma ei saaks öelda, et võitja pakutud kontseptsioon oli kõige parem, aga see oli kindlasti esimese kolme hulgas,» lisas ta. «Neil oli suhteliselt selge ettekujutus ja neil on pikaajaline kogemus.»

Uut hingamist

Seto Line Reiside juhataja Toomas Sein oli võidu üle väga rõõmus. «See on väga meeldiv uudis,» lausus ta Tartu Postimehele ning kinnitas, et nende soov on tuua kogu Tartu jõelaevandusse uut hingamist.

«Mitte ainult paatide seisukohalt, vaid me tahame arendada ikkagi reisilaevandust edasi. Seoses võiduga on meil nüüd loodud tehniline baas ka oma laevadele. Tankimisprobleem veel on, aga ehk saame sellestki üle,» ütles Sein.

Seto Line’i kontseptsiooni järgi on Karlova sadamal potentsiaali saada kogu Emajõe ja Peipsi vesikonna jõerahva kogukonna keskuseks. Eelkõige peab uus sadam aga vähendama väikelaevade kaikohtade defitsiiti Tartus.

Sadama operaatorina on firmal plaanis korraldada kevaditi aluste tehnilist kontrolli ja vette laskmist. Sadamahoones soovitakse aga avada laevade remondiks vajalik töökoda ning paadipood varuosade hankimiseks. Soovijatel on võimalik jätta oma alus sadama territooriumile talvituma.

Seina sõnul on firma eesmärk muuta Rebase tänaval asuv väikesadam keskuseks, kus käib pidev tegevus.

Paadilaat ja kohvik

Hooaja avamiseks on plaanis korraldada paadilaat, kus saaksid osaleda nii veesõidukite ja nende varuosade edasimüüjad kui ka veesõidukite omanikud. Lisaks annab sadamaala planeering võimaluse mitmesuguste võistluste ja demonstratsioonide korraldamiseks Emajõel. Läbi suve saaksid toimuma kontserdid.

«Me soovime, et Emajõel oleks mitmesuguseid vaba aja veetmise võimalusi ning igaüks leiaks endale meelepärase tegevuse, mis kutsub jõele. Ühe võimalusena pakume mootorpaadi rendi võimalust,» sõnas Sein. Ta lisas, et sadamahoones pannakse tööle ka kohvik.

«Selle kohviku eesmärk on kujuneda kaptenite ja aluseomanike kokkusaamiskohaks, kuid ka paigaks, kuhu iga linlane ja Tartu külastaja sooviks tulla osa saama Emajõe melust,» ütles Sein.

Lisaks valvekaameratele ja sadamasilla korralikule valgustusele plaanib firma panna sadamas tööle mehitatud valve, sest Seina sõnul on Eesti uutes sadamates viimastel aastatel sagenenud seisvate laevade rüüstamine.

Seto Line’i arendusjuhi Helen Jorsi teatel hakkab aastane sadamakoht Karlova sadamas maksma tõenäoliselt 600 eurot ning ühe kuu eest tuleb välja käia 200 eurot.

«Need hinnad on esialgsed ning võivad aja jooksul muutuda,» teatas arendusjuht. Seto Line ise maksab sadama eest linnale 7200 eurot üüri aastas ning haldaja ülesandeks jääb ka hoolitseda Atlantise ujuvkai eest.

Tartu linnale kuuluva väikesadama ja selle juurde kuuluva taristu ehitust rahastati Eesti-Läti-Vene piiriülese koostöö programmist (2007–2013) ning see läks maksma

1 689 779 eurot. Sellest on Tartu kaasfinantseering 318 020 eurot ehk umbes 18 protsenti.

Paadisadam avatakse ametlikult 17. oktoobril.

Karlova paadisadam

• Sadamaala suurus 10 252 m2

• Sadamahoone suletud netopind 181 m2

• Paikne kai 40 m

• Ujuvkai 132 m (44 kohta)

• 2 parklat (30 parkimiskohta)

• Paatide hoiuala 1110 m2

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles