Võidu sild avatakse septembris osaliselt

Kertu Kula
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
1. septembrist hakkab Võidu sillal liiklus käima betoonist sillaplaadil, samal ajal ehitustööd jätkuvad.
1. septembrist hakkab Võidu sillal liiklus käima betoonist sillaplaadil, samal ajal ehitustööd jätkuvad. Foto: Kalev Saar

Remont Võidu sillal on augustis täies hoos ning praegu töötatakse selle nimel, et kahe nädala pärast avada üks sõidurada, kergliiklejatele jääb sild esialgu veel suletuks.

Tartu linnamajanduse osakonna teede- ja liikluskorraldus-teenistuse juhataja Urmas Metsa sõnul ollakse Võidu silla remondiga graafikus, kuid ta tunnistas, et olukord on siiski pingeline. Ta kinnitas, et 1. septembrist saab ühel sillapoolel mõlemas sõidusuunas liigelda.

Kuigi sõidukid lubatakse sillale, siis kergliiklejad tõenäoliselt veel liiklema ei pääse, sest kõnniteepiirded on eemaldatud. «Niikaua kui on oht inimese turvalisusele, jalakäijaid sillale ei lasta,» kinnitas Mets. Ta lisas, et töövõtjal on lepinguperioodi lõpuni õigus kergliiklejaid mitte sillale lubada, kuid tõdes, et see pole siiski eesmärk omaette.

Kuigi sild avatakse osaliselt, jätkuvad samal ajal kõik ehitustööd. Täna hakkavad Saksamaalt Eesti poole liikuma spetsiaalselt Võidu silla jaoks valmistatud vuugid.

«Tööde tegemisel on planeeritud nii, et vuugid ja kõik vajalikud silla hüdroisolatsiooni kaitsekihid pannakse peale alguses ühel sillapoolel ning teisel pool on samal ajal liiklus,» ütles Mets. Kui üks pool valmis, saab seal liikluse avada ning seejärel teise sillapoolega tegeleda.

Ajalooline vorm

Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak rääkis, et palju vaeva valmistab stalinistlike piirete ja lampide taastamine. «Sild peaks jääma ajastutruu, seda on soovinud nii linnakunstnik kui ka eksperdid, kes on tööde juures olnud,» sõnas ta. Haak lisas, et see on paraku venitanud ehitustöid natukene pikemaks.

Oodatust rohkem tööd on andnud näiteks ajaloolise väärtusega kõnniteepiirete eraldamine, need on varasemate remontide käigus jäänud paksu betoonikihti. Urmas Metsa sõnul oleksid lihtsama variandi korral need piirded silla külge jäänud, kuid kuna kiirmeetodil neid kohapeal korda teha ei saa, siis viiakse need taastamisele.

Osaline leevendus

Mets märkis, et koostöös linnakunstnikuga otsitakse üles vanad pildid ja proovitakse sillapiirded taastada ajaloolise kujuga võimalikult sarnaselt, sest eesmärk on remondi käigus siiski säilitada silla ajalooline vorm.

Linnaliiklus on remondi algusest, 13. juunist olnud häiritud ning eriti esimesel kolmel päeval, kui kogu liiklusvoog läks suures mahus Vabaduse sillale. Samal ajal aga polnud näiteks Sõpruse sillal suuremaid ummikuid.

Urmas Metsa sõnul on Võidu silla osaline avamine väike leevendus ummikutele, sest läbilaskevõime jääb piiratuks ning sõidukiirus väikseks, mistõttu on soovitatav kasutada ummikute vältimiseks rohkem Sõpruse silda.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles