Lapsed müttasid masinatega metsas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üritusel oli ligi 50 last.
Üritusel oli ligi 50 last. Foto: Kristjan Teedema

Viiskümmend last osales Tartu Off-Road Klubi motoüritusel. Laupäeval oli Nõo vallas Laguja külas Tartu lastekaitseühingu hoole all olevatele peredele suur motoüritus, kus lapsed said sõita ATVde, autode ja mootorratastega.

Korraldaja ja Tartu Off-Road Klubi liige Siret Kriisa sõnas, et nagunii käivad klubiliikmed sõitmas ning neli-viis aastat tagasi otsustatigi, et võiks lapsi ka kaasata.

«Selline üritus pakub lastele palju positiivseid emotsioone. Kahjuks on meedia loonud motoinimestest negatiivse kuvandi. Meie üritame näidata vastupidist, et tegelikult teeme head,» ütles Kriisa.

Tartu Off-Road Klubi liige Kaido Kallavus rääkis, et ürituse üks eesmärke on motonduse populariseerimine. «Mõni laps hakkab tulevikus võib-olla selle alaga tegelema ning esimese kogemuse saabki ta sellelt ürituselt,» märkis ta.

Suur valikuvõimalus

Lapsed said metsateel sõita, kuid enne seda pidid läbima meditsiinikoolituse, kus nad näiteks õppisid tegema suust suhu hingamist ja südamemassaaži.

Esimest korda osalenud Ragnar Suurmäe lootis, et ta saab suure masinaga mudas sõita. Karl Aaron Adson soovis, et oleks vähem parme, ning tahtis samuti mudas rallida. Adson lisas ka, et esmaabikoolitus oli väga huvitav.

Kui koolitus läbitud, võis esimene rühm seada sammud sõidukite juurde. Need, kes esimestena masinate juurde jõudsid, said valida meelepärase sõiduvahendi, viimased pidid leppima alles jäänutega. Lapsed said valida  ATVde, traktori, vanade sõjaväeautode, maasturite ja mootorrataste vahel.

Osalejaid sõidutasid mööda metsateed vabatahtlikud. ATVdega lapsed üksinda sõita ei saanud.

Kriisa sõnul on just poisid kurvad selle üle, et neid üksinda sõitma ei lasta, kuid selleks on ka hea põhjus. Lapsed hindavad oma võimeid üle ning võib juhtuda suuremgi õnnetus.

Korraldaja ütles, et tehnika on ohtlik ja kõige olulisem on tagada laste turvalisus.

Enne teele asumist selgitas Kriisa lastele, et kui neil tekib sõites hirm, siis tuleb seda kohe autojuhile öelda.

Metsateel oli palju muda ning autoga sõites võis isegi okstega vastu nägu ja käsi saada. Kuid see emotsioon, mis tekkis mööda auke sõites, ja hirm, et äkki jääb sõjaväeauto mutta kinni, oli võimas. Lastele sõit ohtlik ei olnud, sest kõikidel oli turvavööd kinnitatud ja nii mõnelgi oli kiiver peas.

Parme liiga palju

Peale esimest metsaringi said lapsed sõidukit vahetada, kuid oli ka sellised, kes jäid oma esimesele valikule kindlaks ning läksid rajale sama sõidukiga. Adson aga otsustas masinat vahetada ning esimene sõit meeldis talle väga.

Kuum ilm osalejate tuju ei rikkunud, pigem tegid seda parmud, neid oli veekogu läheduse tõttu lendamas palju. Kriisa sõnul oli eelmisel aastal samasugune palav ilm, üle 30 kraadi, kuid metsa vahel on jahedam ning sõidukid on ka vastavalt ilmale kohandatud. „Muidugi oleks lastel kergem, kui oleks jahedam ilm, siis nad ei väsiks nii kiiresti ära,“ ütles ta.

Kriisa sõnas, et viimased kaks aastat on motoüritust korraldatud koos sponsoritega ning sel aastal on saadud rahalist toetust ka eraisikutelt. Kriisal on plaanis iga aastaga üritust järjest suurendada ning järgmisel aastal kutsuda rohkem lapsi.

Sel aastal tegi Tartu Off-Road Klubi esimest korda koostööd Tartu lastekaitseühinguga.

Lastekaitseühingu liige Tiina Aasmäe otsis osalejaid. Tema sõnul oli soovijaid väga palju ning kõik kahjuks ei mahtunudki. Sel aastal oli lapsi kutsutud ligi 50. Kaido Kallavus loodab, et järgmisel aastal on neid juba 150.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles