Peipsi laevade remondi slipp sai nurgakivi

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mürtsuva muusika saatel pandi orkestrist veidi eemale jääva vintsi vundamenti (pildil orkestri ja masinate vahel olev rajatis) nurgakivi.
Mürtsuva muusika saatel pandi orkestrist veidi eemale jääva vintsi vundamenti (pildil orkestri ja masinate vahel olev rajatis) nurgakivi. Foto: Kalev Saar

Puhkpilliorkestri Tartu pillimehed seadsid reede keskpäeval oma noodipuldid üles kesk suurt ehitustandrit, Peipsi äärde Kallastele rajatava laevaremondi slipi juures. Mürtsuva muusika saatel pandi orkestrist veidi eemale jääva vintsi vundamenti (pildil orkestri ja masinate vahel olev rajatis) nurgakivi.

Sündmus oli orkestrit ning kalaroogadega kaetud lauda väärt. «Eestis on seni rajatud slippe paatidele ja kaatritele, suuremate laevade veest välja tõmbamiseks ei ole suuri slippe veel tehtud,» selgitas töid tegeva Insenerehituse ASi juhatuse liige ja projektijuht Reimo Ehrstein.

Kallaste laevaremondi slipp ehk betoonist kaldtee on mõeldud Laaksaare ja Piirissaare vahel sõitvale reisiparvlaevale Koidula ning Peipsil sõitvatele teistele suurematele raudlaevadele. Koidula hakkab Kallastel talvituma, lisaks on sel reisijaid vedaval alusel pärast slipi valmimist koht, kus saab koguka veesõiduki kord aastas nõutava kerekontrolli tegemiseks kuivale tõmmata.

«Plats on kuju võtnud, juurdepääsutee rajatud, Torila oja uude sängi juhitud ja vintsi vundament on valatud,» andis Reimo Ehrstein tööjärjest ülevaate.

Ligi 882 000 eurot maksev laevaremondi slipp on osa projektist «Majanduslikult jätkusuutlik ja keskkonnasäästlik Peipsi järve piirkond», mida rahastatakse Euroopa naabrus- ja partnerlusinstrumendi Eesti-Läti-Vene piiriülese koostöö programmist.

Slipp peab valmima selle aasta 30. novembriks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles