Kesklinna kohvikutele toob edu ilus ilm

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raekoja platsi õuekohvikute vahel jagub klientidel kuhjaga valikuvõimalusi.
Raekoja platsi õuekohvikute vahel jagub klientidel kuhjaga valikuvõimalusi. Foto: Sille Annuk

Tartu kesklinna tihedas konkurentsis tegutsevad kohvikud tulevad jahenenud majanduskliimas enam-vähem toime, suvel toob neile edu ilus päikeseline ilm.


«Tuleb tunnistada, et kohviku külastatavuse, käibe ning muud prognoosid dikteerib suvel õues tegutsejale ilm. Kui on ilma, on rahvast, ja kui on rahvast ning tellimusi, tuleb ka käive,» rääkis Raekoja platsis asuva lokaali Suudlevad Tudengid ja pubi Sõprade Juures tegevjuht Sille Sõstra.

Rüütli tänaval asuva Crepi omaniku Priit Palgi sõnul on kohvik ilusate ilmadega täis. Ta prognoosib selleks suveks veidi rahulikumat juulikuud ja aktiivsemat augustit.

Küsimusele, kuidas kohvikul läheb, tõmbas Palk vastuse kokku sõnadega «enam-vähem».

August toob languse

Raeplatsil tegutseva Pierre’i šokolaadikohviku perenaine Merike Kangro märkis, et päikesepaistelise ilmaga on terrass kliente täis, ent selliseid päevi on sel suvel veel vähe olnud. Rääkides käibest, prognoosis kohvik Kangro sõnul selle aasta alguses 15-protsendilist tulu vähenemist võrreldes eelnevate aastatega.

Klientide arvu kohta Kangro muutusi välja tuua ei osanud, ent märkis, et praegu ostavad kliendid kõvasti vähem, rohkem käiakse söömas lõunapakkumisi ning nauditakse kohvi ja kooki.

Juulikuuks prognoosib Pierre külastajate hulga suurenemist, kuid augustiks jälle kahanemist.

Raekoja platsil asuva Kapriisi juhatuse liige Evelin Arak täheldas samuti head ilma kui suvel kohvikule olulist tegurit. «Kui on ilusad ilmad, on nagu kõigil platsi peal tööd. Kui on kehvad ilmad, siis on, nagu ta on,» märkis ta.

Klientide hulga suurenemist võrreldes aasta varasemaga Arak märganud ei ole ning lisas, et kliendid kulutavad tänavu kindlasti vähem raha kui eelnevatel aastatel. Küsimusele, kas läheb hästi, vastas ta, et kokkuvõttes on raske aasta olnud.

Ülikooli tänava sisehoovis tegutseva Cafe Noir’ juhataja Katrina Kajaste sõnul on kohviku tänavune suvi olnud põhimõtteliselt samade näitajatega mis eelmine. Rääkides klientide hulgast, tõdeb Kajaste pigem selle suurenemist, sest üha enam inimesi leiab tee kohviku sisehoovi ning juhataja hinnangul nauditakse ehk rohkem ka eraldatust kui lärmakat raeplatsi.

Lõpetamised aitasid

Juuliks-augustiks ei välista Kajaste võrreldes juunikuuga väikest käibe langust, sest suur osa tulust kaasnes juunis gümnaasiumi ja ülikooli lõpetamistega.

Ainsana julgeb väita käibe tõusu Raekoja platsis paikneva Cafe Truffe juhataja Alena Oja, kelle sõnul on kevad toonud kohvikule juurde palju rohkem kliente kui eelneval aastal, mistõttu on tõusnud ka käive.

Mis suvel saama hakkab, Oja veel prognoosida ei julge, ent on optimistlik, et ka suvi tuleb parem, kui oli aasta varem.

Kohvikud uuendavad suveks menüüd

Et konkurentsis püsida, üllatavad mitmed kohvikud suvel oma kliente uuenenud menüüga.

Pierre’i kohvikul tuleb juuli alguses uus menüü. Samas uuendab kohvik pidevalt ka oma kookide ja trühvlite valikut, lisades suvisemaid ja kergemaid tooteid.

Suudlevad Tudengid on püüdnud lisaväärtust anda uuenenud joogikaardi, menüü ja igakuiste hooajalis­­te erimenüüdega. Lokaal on istutanud terrassile lillepuhmad ja õhtujaheduse pele-tamiseks muretsenud õue infrapunasoojendusega lampe.

Cafe Noir üllatab kliente samuti peagi uue menüüga ning püüab ilusate ilmade jätkudes õhtuti sisehoovis filme näidata ja põnevaid esinejaid pakkuda.

Uue menüü annab välja ka juulikuus viieaastaseks saav Cafe Truffe.

Crepp ja Kapriis suuri muutusi menüüs suveks ei plaani.
------------------------------------------------------------

Teenindus
Välihooaja alul uuris Tartu Postimees teenindust kesklinna kohvikuis. Suudlevates Tudengites tuli teenindajat oodata 15 minutit, päevapraadi 25 minutit. Kas nüüd saab kõhutäite kiiremini kätte?


Vastab Suudlevate Tudengite tegevjuht Sirle Sõstra:
«Ilusate ilmade tarbeks, kui kliente on rohkem, on ka suurem hulk klienditeenindajaid tööle võetud ning nurinat pika ooteaja pärast pole minu kõrvu jõudnud. Osalt on aeglasem teenindus põhjustatud ka värskelt tööd alustanud teenindajate suutmatusest kohe kiirelt kohaneda.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles