Flybe jätab jaanipäevast lende vähemaks

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: TPM

Helsingi ja Tartu vahet lendav Flybe jätab jaanipäeva järel sõiduplaani neli edasi-tagasi lendu nädalas, tihedam sõiduplaan hakkab kehtima uuesti augustis.

Praegu lendab Flybe Tartusse esmaspäeval, kolmapäeval, neljapäeval, reedel ja pühapäeval. Kesksuvest jäävad ära kolmapäevased lennud. Seejuures on väljumised Helsingist esmaspäeviti ja reedeti kell 10.10, Tartust kell 11.30, pühapäeviti Helsingist kell 19.05 ja Tartust kell 20.20 ning neljapäeviti Helsingist kell 20.40 ja Tartust 21.55.

Augusti kolmandast nädalast on väljumised plaani järgi kuuel päeval nädalas.

Selle aasta esimesel viiel kuul on lennureisijate arv kõikunud 1245-st märtsis 753-ni jaanuaris.

Väljumisaeg mõutab

Aasta algusest kuni eilseni on reisijaid olnud kokku 5739, neist tuli Helsingist Tartusse 2781 ja sõitis Tartust Helsingisse 2958. Seejuures nädalapäeviti on lennukite täitumus väga erinev.

«Pühapäev on jätkuvalt väga hea, viimasel pühapäeval oli 49 reisijat, juba üks rohkem, kui väike lennuk mahutab,» rääkis Tartu lennujaama juhataja Juhan-Johhen Ross. «Kui on näha, et täitumus läheneb 48-le, vahetavad nad lennuki suurema vastu.»

Ross ütles, et reisijate hulka on mõjutanud kahtlemata väljumisaegade muutmine. Ta sõnas, et kui reedesed lennud poleks mitte hommikul, vaid õhtul, oleksid lennukid ilmselt täis.

«Olen Flybega kohtunud, nii regionaalsete lendude juhi kui turundusjuhiga ja koos Tallinna lennujaama turundusjuhiga, et arutada, kuidas muuta Tartu lennugraafikut paremaks ja atraktiivsemaks. Et saaks hommikul Tartust ära ja õhtul siia tagasi – see on eesmärk,» ütles Tartu abilinnapea Kajar Lember.

«Oleme erinevaid teid pidi koos lennujaamaga püüdnud andmeid saada, mis võiks olla Tartust lendamise potentsiaal. Suhtlemine Flybega jätkub, nad on lubanud meile oktoobris-novembris pakkuda välja uue graafiku. See on pikk protsess, lennunduse logistika muutmisel peab arvestama paljusid asju,» rääkis ta.

Sügisene lootuskiir

Lember ütles, et lootuskiir paistab sügisel. Tartu poole üks  unistus on  saada lennuk kasvõi mingitel päevadel Tartusse ööbima, mis parandaks liikuma saamise võimalusi.

«Nad ei ole vähemalt ei öelnud,» nentis ta, kuid möönis samas, et siis peavad tartlased oma külaliste ja sõpradega suutma ka lennuki ära täita.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles