Võidukad neiud seavad sihti äriilma

Elina Randoja
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kadri Viilil (vasakult), Regina Joosepil, Alice Kääramehel ja Nele Lauril ei ole suve nautimiseks tegelikult üldse veel aega. Praeguseks on küll läbi saanud iga vaba hetke nõudnud võistlus, kuid valmis on vaja kirjutada unarusse jäänud lõputööd ja aega on selleks veel vaid napid kolm nädalat.
Kadri Viilil (vasakult), Regina Joosepil, Alice Kääramehel ja Nele Lauril ei ole suve nautimiseks tegelikult üldse veel aega. Praeguseks on küll läbi saanud iga vaba hetke nõudnud võistlus, kuid valmis on vaja kirjutada unarusse jäänud lõputööd ja aega on selleks veel vaid napid kolm nädalat. Foto: Margus Ansu

Alice Kääramehe, Nele Lauri, Regina Joosepi ja Kadri Viili plaan oli õppida amet, mis teeb inimeste elu paremaks. Esialgsest kavast kaldusid nad kõik kõrvale, kuid leidsid ehk midagi sama head.

Kõik neli õpivad praegu Tartu kutsehariduskeskuses ärikorraldust ning lõpetavad sel aastal.

Kaks aastat tagasi olid kahel neist aga hoopis teised plaanid. Laur ja Kääramees tahtsid minna õppima füsioteraapiat, aga konkurss oli suur ja sisse saada ei õnnestunud. Viil on juba varem õppinud meditsiiniõeks, Joosep aga tegevusterapeudiks.

Ärikorraldusse viis soov õppida midagi praktilist, midagi ära teha, olla ühel päeval iseenda peremees ja tööandja. Kuid miks minna ärindust õppima kutsekooli, aga mitte mõnda mainekasse kõrgkooli?

«Praktikavõimaluste pärast,» põhjendas Kääramees ja teised noogutasid kaasa. «Ma teadsin, et seal on praktika sisse kirjutatud ja ei pea puhtalt teooriat tuupima.» Praktikat on tõesti olnud piisavalt: kahe aasta jooksul pidid tüdrukud seda tegema 800 akadeemilist tundi ehk 20 nädalat.

Edukas võistlus

Lisaks sellele osaleti just kutsevõistlusel «Äripäevad», kus tuli kodutööna valmis teha uue mobiilirakenduse avakampaania turundusplaan.

Neiud rääkisid, et aega oli selleks täpselt kuu ning ülesanne oli raske. Esiteks polnud keegi neist varem mobiilirakenduste ja eriti nende turundamisega kokku puutunud, teiseks tuli see kampaania suunata mitte eestlastele, vaid mujale Euroopasse.

See tähendas tohutut uurimistööd, milline reklaam teistes riikides mõjub.

Lõpuks jäädi sellise lahenduse juurde, kus kõigepealt antakse inimestele sotsiaalmeediakanalite kaudu infot kerge depressiooni kohta – rakendus on mõeldud just selle murega kimpus olijatele – ning seejärel tuleb reklaam.

Tüdrukutel oli ka salarelv, kursusevend Siim Kannus, kes võistkonnaga ametlikult liituda ei tahtnud, kuid aitas ideed luua ning seda teoks teha.

Neiud rääkisid, et midagi väga erilist nende lähenemises ei olnud, teised kasutasid üsna samu meetodeid. Seega oli nende nipiks rõhuda pigem esinemisele.

Kuupikkuse raske töö tulemus oli võit.

Tüdrukutega võistlusel kaasas käinud juhendaja Külliki Vaske rääkis, et head tulemust osati oodata juba pärast ettekande lõppu. Kui neiud oma ettekande lõpetasid, oli žürii esimees kohe öelnud, et see oli kõige parem esinemine. «Aga ta vist ise ehmus ka ära ja ütles, et sisu kohta ei oska veel muidugi öelda,» muigas ta.

Igal juhul on Vaskel hea meel, et võit tuli lõpuks Tartusse. Varasematel aastatel on teiste ja kolmandate kohtadega jäädud ikka Tallinna varju.

Arvud jätavad külmaks

Praegu on neidude kogu tähelepanu lõputööde kirjutamisel, sest need jäid võistluseks valmistumise kõrval unarusse. Mis neist aga pärast lõpetamist saab, ei tea veel kindlalt keegi.

Õppimise jooksul ei jõudnud nad täpselt selgeks saada, millisel alal tahaksid tegutseda, küll said teada, millega nad kindlasti tegeleda ei taha. Esimesel kohal nende asjade hulgas troonib raamatupidamine.

Kõik neli avastasid aga ka selle, milles nad on head, ning eelkõige on see inimestega suhtlemine ja võib-olla ka seesama nüüd ära proovitud turundustöö.

Mobiilirakendus Aiden App

• Eestlaste algatusel välja töötatud vaimse tervise mobiilirakendus, mis võimaldab inimesel oma seisundit paremini jälgida.

• Euroopa turule mõeldud toode võitis möödunud aastal konkursi StartupBus Europe ja praegu tehakse viimaseid viimistlustöid.

• Võistlusele «Äripäevad» pääsenute ülesanne oli luua Aiden Appile edukas turuletuleku kampaania.

• Võistluse võitsid Tartu kutsehariduskeskuse neiud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles