Emajõe reisilaevad ootavad veeteede ameti luba

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile seisis mootorlaev Pegasus Atlantise ees ning ootas veeteede ameti ülevaatust.
Eile seisis mootorlaev Pegasus Atlantise ees ning ootas veeteede ameti ülevaatust. Foto: Kristjan Teedema

Kuigi suur suvi on käes ning reisilaevad Pegasus ja Alfa võiks juba ammu teha Emajõel linlastele ja turistidele lõbusõidureise, ootavad laevaomanikud endiselt veeteede ameti paberite taga.

Juba aprillis Soomest Tartusse uue laeva toonud Toomas Sein ütles, et veesõiduk seisab siiani Ropka sadamas, kuna liinireiside tegemiseks pole neil õigust. «Oleme endast parima teinud, aga veeteede amet ei saa oma pabereid korda. Poleks eluski arvanud, et kõik see asi nii kaua ega võtab,» lausus ta.

Kõige rohkem pani Seina imestama tõsiasi, et laev tegi ligi kolmkümmend aastat lõbusõite Soomes, kuid Eestis on vaja kõik uuesti ära tõestada. «Soomlaste andmed eestlastele ei kõlba ning nad tegid kõik katsed ise uuesti,» sõnas ta.

Veeteede ameti nõue oli Seinale teada juba talvel ning seetõttu andis ta vastava taotluse varakult sisse. Et asjaajamist veelgi kiirendada, käis ta spetsialistidega laeva üle vaatamas juba Soomes. Ometi polnud veeteede ameti laevade järelevalveosakond suutnud kolme nädala jooksul, mil alus Eestis on olnud, vajalikke pabereid korda ajada.

«Saan aru, et kuna see on peale taasiseseisvumist alles esimene Eesti sisevetele ostetud reisilaev, siis ei osata panna paika tingimusi ja ohutuse kohta esitatavaid nõudeid,» lausus Sein, olles veeteede ameti aeglase tegevuse üle nördinud.

«Hooaeg on niigi ainult kolm kuud pikk, aga me pole saanud mitte midagi teha,» lisas ta. Sein tunnistas, et venima jäänud paberimajanduse tõttu on tulnud nii mõnigi broneering üles öelda.

Isegi kiire menetlus

Veeteede ameti väike- ja siseveelaevade osakonna juhataja Andres Kõnd ütles, et ei ole nii, nagu poleks suutnud riigiamet oma tööd kiiresti ära teha. «Alfaga tehti kreenikatsetused, mõõdistused, arvutused, püstivuskatsed ning iga asi võtab aega,» selgitas ta.

«Arvestades seda, mida tehakse, on kolm nädalat isegi kiire menetlemine,» lisas Kõnd. Ta väitis, et Soomest ei tulnud laevaga kaasa mingisugust tehnilist dokumentatsiooni. «Kuidas ta Soomes sõitis, seda mina ei tea, aga meie teeme nii, nagu asjad ette näevad.»

Sarnaselt Alfaga ootab veeteede ameti ülevaatust ka sügisel omanikku vahetanud reisilaev Pegasus. Laev tegi küll mais mõne sõidu, kuid läinud nädalavahetusel enam mitte.

«Hetkel laev ei sõida, sest tuli välja, et omanikuvahetusega seoses on vaja ka uus ülevaatus teha,» lausus Pegasuse omanikke esindav Kristo Seli. Ta märkis, et neilegi toob seisak kaasa majanduslikku kahju. «Kindlasti toob, nädalavahetusel olid ilusad ilmad ja ka Dorpati hotellis uuris üks soomlaste rühm laevasõidu võimalusi.»

Omanikud süüdi

Veeteede ameti reisilaevadega tegelev vaneminspektor Oleg Barinski-Gesjuk aga ütles, et ülevaatus on tegemata omanike endi süül. «Ei saa öelda, et veeteede amet ei anna luba. Probleem on omanikes. Käisime laeva vaatamas, aga laev oli veel remondis,» sõnas ta.

Barinski-Gesjuki sõnul esitasid laevaomanikud juba 11. aprillil taotluse laeva ülevaatamiseks, kuid alus polnud valmis. «Laeva alles keevitati ja värviti siis. Ütlesin, et tehke laev korda ja informeerige mind,» meenutas inspektor. Uus taotlus tuli Pegasuse omanikfirmalt tema sõnul möödunud reedel ehk 16. mail.

Millal aluste paberid korda saab, ei osanud veeteede ameti esindajad täpselt öelda, kuid andsid lootust, et see võiks juhtuda lähipäevil.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles