Kas Tartu linna bussifirma loomine ei tuleks soodsam?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peeter Laurson
Peeter Laurson Foto: Margus Ansu

Linnavalitsus kuulutas Tartu bussihanke võitjaks Sebe, kellele tuleval aastal tuleb maksta arvestuslikult 103 miljonit krooni. Kas selle hanke tulemusel linnaliinide teenindamine tuleb linnale munitsipaalbussifirma loomisest soodsam?


Margus Hanson
abilinnapea (RE):

Samas suurusjärgus. Aga ausalt öeldes usaldaksin ma 15-aastase või suuremagi kogemusega bussifirmat seda tööd tegema küll paremini, kui et hakata nullist munitsipaalettevõtet looma lootuses, et see on võluvits.

Tõnu Ints
Linnavolikogu liige (SDE):

Suurusjärk on ju sama. Eelmised rehkendused, mis said talvel munitsipaalfirma kohta tehtud, näitasid aastakulu 100 miljoni kanti. Loomulikult oleneb, milliste bussidega sõidetakse.
Raske öelda, mis järgmine aasta toob, see hinnavõrdlus on pädev. Munitsipaalfirma tegutseks samal turul. Vedaja asi on ainult sõita, liinikorraldus ja piletimüük on linna käes, eks sellest sõltub tulemus.

Peeter Laurson
Linnavolikogu liige (IRL):

Ei tule soodsam. Võtsin kõrvale linna koostatud munitsipaalettevõtte äriplaani. Hankel tuleb keskmiseks 28 krooni liinikilomeetri eest, 25 krooni oleks tulnud munitsipaalfirma puhul. Eks olegi näha, et kümmekond protsenti on kasum firmale.
Munitsipaalfirma mõte oli luua linna enda sees kompetents bussinduse arendamiseks. Hanke võitja ei pea mõtlema, kuhu bussid sõidavad, see arenduspool on linna käes. Eks aeg näitab, kas linnakodanikule on see praegune lahendus hea või mitte.
Jüri Saar

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles