TÜs välja töötatud kõnetest sai tunnustuse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu Ülikooli haridus- ja sotsiaalteaduskonnas koostatud viie kuni kuue aastaste laste kõne hindamise test.
Tartu Ülikooli haridus- ja sotsiaalteaduskonnas koostatud viie kuni kuue aastaste laste kõne hindamise test. Foto: Kristjan Teedema

Mullu sügisel jõudis kasutajateni esimene eesti keelel põhinev kõnetest, mida tunnustati tänavu kasvatusteaduslike tööde riiklikul konkursil kui parimat didaktilis-rakenduslikku tööd.

Esimesest eesti keelel põhinevast kõnetestist, millega on võimalik otsustada, kas viie- kuni kuueaastase lapse kõneareng vastab eakohasele normile, kirjutas Tartu Postimees pikemalt 20. septembri ajalehes. 

Laste kõnetesti eesmärk on eristada kõnearengu mahajäämusega lapsi eakohase kõnearenguga lastest. See tähendab, et testiga on võimalik välja selgitada riskirühma kuuluvad lapsed, kes vajavad lisaõpet enne kooli ja lisanõustamist sobiva õpikeskkonna valikul ja korraldamisel. 

Test koosneb 26 ülesandest, millega on võimalik saada ülevaade lapse sõnavara, grammatika ja häälduse arengust. Täismahus testi tegemine võimaldab koostada lapse kõnearengu profiili ja hinnata ka kakskeelsete laste lisakeeleõppe vajadust.

Testist on ka lühiversioon, mis võimaldab logopeedidel kiiresti ja objektiivselt välja selgitada alakõnega laste riskirühm ja hoida sellega kokku tööaega ja ressurssi.

Testi autorid on eripedagoogika osakonna logopeedia õppejõud Marika Padrik ja Merit Hallap ning logopeedid Margit Aid ja Raili Mäll. Test valmis haridus- ja teadusministeeriumi ning Eesti logopeedide ühingu koostööprojekti raames aastatel 2006–2013.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles