Motomehed esinevad väga ekstreemsel rajal

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tudengite suur kevadfestival võib jääda reedel korraks mootorimürina varju, sest Vabaduse puiesteele kerkinud enduurolinnakus võtavad üksteiselt mõõtu viie riigi tugevaimad krossimootorratturid.

Viis veokitäit kõikvõimalikke trampliine ja takistuselemente jõudsid Tartu kesklinna Vabaduse puiesteele juba eile õhtul. Lisaks suur palgikoorem, kännud Sangla turbarabast ning kõik muu, mida on tarvis ekstreemenduurovõistlusel.

Vähemalt sama keeruline kui on mootorrattureile takistuste läbimine, on korraldajatele võistluste logistika.

Nimelt peab kõik see kraam, mis täna kesklinnas, olema homme hommikuks linnast kadunud ja suurem osa sellest püsti Rannu vallas Väike-Rakke külas, kus Eesti ja Baltimaade meistrivõistluste avaetapp sel alal jätkub «Võrtsjärve enduuroga».

Kolmeosaline võistlus

Kuuendat korda korraldatav Estonian Enduro Weekend meelitab Eestisse kokku enam kui 150 selle ala sportlast Eestist, Lätist, Leedust, Soomest ja Venemaalt.

Enamik võistlejaid (70–80) on pärit siiski Eestist. Starti tuleb mullune Tartu ekstreemvõistluse ja terve enduurosarja võitja Aigar Leok, aga ka Martin Leok. Lisaks tänavu Dakari kõrberalli läbinud Mart Meeru ja Toomas Triisa.

Võistlus kestab kolm päeva. Tartus peetav ekstreemenduuro mõõduvõtt on mõeldud rohkem publikule, ehkki ka see on täiesti tõsine võistlus-etapp, rõhutas peakorraldaja Riho Kollist, mootorratturinimega Lärm. Takistusi on tänavusel rajal mullusest kaks korda rohkem ning rada ise kaks korda ekstreemsem, lubas ta.

«Loodetavasti tuleb õnnetusi mullusest vähem,» avaldas Kollist lootust. Samas tõdes ta, et ekstreemenduuro, nagu nimigi ütleb, ongi väga raske ja ohtlik ala. Publikule on motomeeste etteastete jälgimine tasuta. Treeningud ja kvalifikatsioonid algavad täna kell 16. Superfinaalid on kavas arvatavalt kella 20.30 paiku.

Kontrollpunkt katusel

Järgmisel hommikul jätkub võistlus aja peale kihutamisega ligi 70-kilomeetrisel ringil Võrtsjärve-äärsetes metsades.

Esimesel päeval tuleb läbida kolm ringi ja teisel päeval kaks ehk kokku läbivad parimad ligikaudu 350 km. Kontrollpunkt asub Väike-Rakke külas motomeeste töökoja katusel, kuhu iga võistleja peab pärast iga ringi läbimist jõudma kas rattaga või jalgsi.

Etapi sisse mahub ka 1,5-kilomeetrine ekstreemsõit Tartu-Viljandi maantee äärses enduuropargis, mille uusim atraktsioon on 12 meetrit pikk ja kolmemeetrise läbimõõduga terastoru (väikesel pildil), mille põhjas lainetab vesi. Kaherattalisele on selline takistus väga libe. «Ma ei kujuta ette, kui keegi ajasõidus siin sees pikali kukub,» arutles Kollist.


Autod Vabaduse puiesteele ei pääse

• Tartu kevadpäevade ja enduurovõistluse tõttu on Vabaduse puiestee Uueturu ja Raekoja platsi vaheline lõik autoliikluseks suletud kuni 4. mai kella 18ni.

• Ümbersõit on korraldatud Narva maantee või Vaksali tänava kaudu.

• Linnaliinibussid 6, 8, 16 ja 22 sõidavad linnast väljuval suunal marsruudil Võidu sild - Narva mnt - Ujula – Sauna - Kroonuaia jne ning peatuvad Kivi ja Meltsiveski peatuses.

• Kesklinna suunas sõidavad bussid 6, 8, 16 ja 21 Lai - Vabaduse sild - Narva mnt ning peatuvad Vene ja Atlantise peatuses.

• Kaubamaja siseparklasse sisse- ja väljasõit on avatud. Ajutine Vabaduse puiestee taksopeatus on tähistatud Uueturu tänava ja Vabaduse puiestee ristmikul.

Allikas: Tartu linnavalitsus

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles