Uus laev toob jõeliiklusse uut elu

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile hommikul tõsteti Sillamäe sadamas treileri peale 14,5-meetrine reisilaev Alfa, mis hakkab juba paari nädala pärast tegema lõbusõite Emajõel ja Peipsi vesikonnas.
Eile hommikul tõsteti Sillamäe sadamas treileri peale 14,5-meetrine reisilaev Alfa, mis hakkab juba paari nädala pärast tegema lõbusõite Emajõel ja Peipsi vesikonnas. Foto: Rain Kiidma

Tartu kui jõelinna ajaloos pöörati eile uus lehekülg, kui mitmekümneaastase vaheaja järel tõsteti Ropka sadamas Emajõkke uus, ligi viisteist meetrit pikk puust lõbusõidulaev Alfa.

Möödunud reedel Kotka külje alt Haminast vette lastud laev saabus Tartusse nii merd kui maad mööda. Laupäeval sõitis alus üle Soome lahe Vergi sadamasse ning pühapäeval sealt edasi Sillamäele, kus eile hommikul alustati laeva väljatõstmist.

Laeva Tartusse toonud Seto Line Reiside OÜ juhataja Toomas Sein ütles, et sõit üle mere läks hästi. «Ega me ju teadnud, mis ilm tuleb, aga ilm oli ilus ja kõik läks ideaalselt,» lausus ta. Kuna otse Sillamäele sõites oleks laev sattunud vahepeal Venemaa vetesse, võetigi kõigepealt kurss Vergi sadamasse.

Üle lahe sõit kestis umbes kaheksa ja pool tundi ning järgmisel päeval liiguti mööda ranniku äärt Sillamäele. Eile hommikul tõstis Sillamäe sadama kraana 16 tonni kaaluva laeva Kaarlaidi OÜ erivedude treilerile ning pärastlõunal võeti koos saateautodega suund Tartu poole. Koos autoga oli veos 23 meetrit pikk.

«Siiani on läinud hästi, laev on ühes tükis ja veest väljas,» raporteeris Sein eile keskpäeval. Tema sõnul oli väljatõstmisel kõige olulisem, et rihmad laeva pardaid kokku ei tõmbaks. Viimase vältimiseks pandi parraste vahele suured poomid.

Õhtuks vette

Tartusse jõudis Alfa pärast viit ning Tartu Postimehe trükkimineku ajal (kell kuus – toim) alustati Ropka sadamas aluse vettelaskmist.

Uus laev on 14,5 meetrit pikk ning võtab pardale kuni 86 reisijat. Laeva kruiisikiirus on 9–10, tippkiirus 11–12 sõlme. Laeval on kohvik ning tal on õigus väljuda järvele. Alus on ehitatud 1984. aastal ning tegi siiani lõbusõite Soomes.

Toomas Seina sõnul on praegu võetud laevale ajutine liputunnistus Eesti saatkonnast Soomes.

«Soomes on ta lubatud 86 reisijaga 30 aastat sõitnud, aga meil tahetakse teha ikka omad katsetused. Järgmine nädal tehakse need ära ja siis peaks kohe liinile minema,» lausus ta.

Uue laeva kapteniks saab Rain Kiidma, kes on sõitnud nii Pegasuse kui ka Seto Line’i enda laeva Hilaraga. Suure tõenäosusega hakkab laev seisma Atlantise ees ujuvkai ääres.

Pegasus jätkab

Järgmisel nädalal peaks Emajõel sõite alustama ka staažikas Pegasus, mille ostis möödunud aastal Rein Kilgi käest ettevõtja Neinar Seli. Seli firmasid esindav Ain Tammvere ütles Tartu Postimehele, et märtsist on laeval käinud värvimine ja ettevalmistustööd.

«Proovisõidud tahame juba sel nädalal ära teha ja mais alustame regulaarreisidega,» lausus Tammvere. Tõenäoliselt hakkab ka Pegasus seisma suvel Atlantise ees, kuid päris kindel see veel pole.

«Oleme linnavalitsuselt küsinud selleks luba ja põhimõtteline nõusolek on meile antud,» lausus Tammvere. Samas pole lõplikult selge, kas suvine Võidu silla ehitus hakkab takistama ka laevaliiklust. Kui see on nii, hakkab Pegasus seisma ilmselt Dorpati hotelli ees.

Ain Tammvere sõnul on Tartu linnavalitsuselt ja keskkonnaametilt küsitud ka luba kaldaäärse jõepõhja puhastamiseks, kuid seda ei saa teha enne 1. juunit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles