Ülikool avas uue hariduskeskuse

Katre Tatrik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tehnoloogiahariduse professor Margus Pedaste (pildil linnapea Urmas Klaasi ja haridusminister Jevgeni Ossinovski vahel, pildil veel peaminister Taavi Rõivas ja ülikooli rektor Volli Kalm).
Tehnoloogiahariduse professor Margus Pedaste (pildil linnapea Urmas Klaasi ja haridusminister Jevgeni Ossinovski vahel, pildil veel peaminister Taavi Rõivas ja ülikooli rektor Volli Kalm). Foto: Margus Ansu

Tartu ühed vanimad kummituslood, mida säilitatakse kirjandusmuuseumi arhiivis, pärinevad vana anatoomikumi seinte vahelt. Neist paljud on naljalood, mis saanud alguse napsitanud valvuritelt või elava fantaasiaga tudengitelt.

Et vana anatoomikumi seinu rääkimas kuulda, ei lähe enam vaja elavat fantaasiat, iPadi aga küll.

Seda, kuidas tahvelarvutiga panna seinad «elama» ja nii hoone projekteerijast Krausest kui ka teistest ajalukku läinud inimestest «rääkima», tutvustas eile vanasse anatoomikumi uut haridusuuenduskeskust avama tulnud Tartu Erakooli lastele ja külalistele ülikooli tehnoloogiahariduse professor Margus Pedaste (pildil linnapea Urmas Klaasi ja haridusminister Jevgeni Ossinovski vahel, pildil veel peaminister Taavi Rõivas ja ülikooli rektor Volli Kalm).

«Rääkivad seinad» on üks Tartu ülikooli innovaatilise haridusuuenduskeskuse uudsetest õppevahenditest. Muu hulgas on majas veel robootikakomplektid, puutetundlik laud ja 3D-printer ning kaugjuhitav video- ja helisalvestustehnika. Majja on teel ka Euroopa esimene käsiskanner, millega saab ümber inimese kõndida ja ta 3Ds skannida ning seejärel näiteks kümme korda väiksemana välja printida.

Selliste vahendite abil tutvustatakse nii praegustele õpetajatele kui õpetajaks õppivatele tudengitele nüüdisaegseid õppimislahendusi ning info- ja kommunikatsioonitehnoloogia kasutamist õppetöös.

Haridusuuenduskeskuse eesmärk on toetada, et ülikooli lõpetanud õpetajad oleksid mitmekesisema taustaga ning oskaksid kasutada innovaatilisi töövahendeid.

Keskuses hakatakse välja töötama ka e-õpikuid ja e-õppematerjale,

3D-printeri mudeleid, näpunäiteid õpikeskkonna kujundamiseks ja juhiseid tehniliste võimaluste kasutamiseks erivajadustega inimeste puhul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles