Vedajad hindavad Tartu bussijaama muutused heaks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil Tartu maaliinide bussijaam.
Pildil Tartu maaliinide bussijaam. Foto: Sille Annuk / Postimees

Tartu bussijaama kavandatud ümberehitus on bussifirmade hinnangul tervikuna positiivne ning planeeritav liiklusskeem ohutu ja vastab nõuetele. Lähtuvalt vedajatelt saadud ettepanekutest muutis Tasku keskus planeeringus ka Soola tänava liikluskorraldust kolmerealisest kaherealiseks.

ASi Tasku Keskus plaan ehitada bussijaam seotuks Tasku keskusega kooskõlastati eelmise aasta lõpul bussijaamas tegutsevate vedajatega.

Suurimate bussiliinide teenindajad – AS Lux Express Estonia, AS Sebe ja OÜ Tarbus – esindajad hindasid planeeringus pakutud peatuskohtade mõõte piisavateks busside ohutuks manööverdamiseks. Samuti oldi ühel meelel, et busside sisse- ja väljasõidu alade mõõdud on piisavad, et tagada ohutu liiklus bussijaama territooriumil, vahendab infot Tasku pressiteade.

Lisaks ekspertarvamuste küsimisele suurematelt vedajatelt korraldas Tasku Keskus möödunud aasta detsembris koos bussifirmadega katse, mis kinnitas samuti, et peatuskohtade mõõdud ja paigutus võimaldavad ka pikkadel, so 15 meetri pikkustel bussidel sooritada vajalikke manöövreid. Katse toimus Tartus Ringtee 25 territooriumil, kus märgiti maha planeeritava bussijaama sissesõit ja bussitaskud.

ASi Sebe juhatuse esimehe Kuldar Väärsi sõnul on busside sisse- ja väljasõidu alade mõõdud piisavad tagamaks busside ohutut liiklemist.

“Pakkusime täiendavalt kaaluda Soola tänava muutmist kolmerealisest kaherealiseks, mille ühel real peatuksid vaid bussid, tänaseks on Tasku arendaja seda arvestanud ning viinud muutused planeeringusse sisse,” selgitas Väärsi.

OÜ Tarbus direktori Valter Keisi hinnangul on väljapakutud lahendused head ning planeeringus pakutav busside väljumiskohtade arv 12 piisav. “Täpsustamist vajaks kassa- ja abiruumide mahud, mis on operaatorile vajalikud reisijate kliendisõbralikuks teenindamiseks,” lausus Keis.

Hannes Saarpuu, ASi Lux Express Estonia juhatuse esimehe sõnul vastab planeeritav liiklusskeem nõuetele. “Liikluskorralduslikult on oluline bussijaama territooriumil juurutada lahendus, kus platvormilt lahkuval bussil on tagurdades eesõigus teiste sisseliikuvate busside suhtes,” märkis Saarpuu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles