ERMi uus maja kajastub ka Tartu teetöödes

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suvel algab Raadi pargi servast Eesti Rahva Muuseumi uue hooneni viiva Muuseumi tee ja Roosi tänava (vasakul) väljaehitamine. Tänavu tahetakse valmis teha maa-alused tööd.
Suvel algab Raadi pargi servast Eesti Rahva Muuseumi uue hooneni viiva Muuseumi tee ja Roosi tänava (vasakul) väljaehitamine. Tänavu tahetakse valmis teha maa-alused tööd. Foto: Margus Ansu

Raadil kerkiv Eesti Rahva Muuseumi uus maja annab nüüd mitu aastat tööd ka tee-ehitajatele, sest Tartu alustab selle hoone juurde viivate korralike teede rajamist. Tolmavad kruusatänavad kaovad linnapildist endiselt visalt.

Võidu sild, Muuseumi tee ning Roosi ja Savi tänav on Tartus need kohad, mille remontimiseks-ehitamiseks kulub ülikoolilinna tänavu kavandatud teetöödest kõige rohkem raha.

«Kui volikogu meie kava heaks kiidab, siis tahame Võidu sillal teha korraliku remondi,» ütles Tartu linnavalitsuse linnamajanduse osakonna teede- ja liikluskorraldusteenistuse juhataja Urmas Mets.

Tartu linnavalitsus taotles ning sai 1957. aastal ehitatud Võidu silla remontimiseks majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kaudu toetust riigieelarvest. Remonditööde hind selgub riigihankega, 70 protsenti rahast tuleb riigilt ja 30 protsenti panustab Tartu linn. «Riigihanke tulemus on ettearvamatu, aga oleme seda meelt, et töö hind jääb alla miljoni euro,» märkis Urmas Mets.

Tähtsad juurdepääsud

Et tartlased ja kaugemad huvilised kenasti 2016. aasta lõpus Raadil uksed avava Eesti Rahva Muuseumi (ERM) uue hoone juurde pääseksid, hakkab Tartu linn sinna rajama korralikke teid. Tänavu lähevadki töösse Raadi pargist endise sõjalennuvälja poole viiv varem Vahi tänava nime kandnud Muuseumi tee ja selle lähedale jääv Roosi tänav.

«Muuseumi tee ja Roosi tänava ning nende kõrvale jäävad jalg- ja jalgrattateed ehitame välja osade kaupa,» selgitas Tartu linnavalitsuse teede- ja liikluskorralduse tee-ehituse peaspetsialist Siim Mitt.

Sel aastal alustab linn neil tänavail maa alla jäävate vajalike tehnokommunikatsioonide rajamist. Punkt pannakse töödele ilmselt 2016. aastal.

Tänavu lõpetatakse Savi tänaval Tuvi ja Haki tänava vahelise lõigu ehitamine, seda varem polnud. Samuti ühendatakse Savi tänavas paar tupikut.

«Savi tänava uue lõigu aluspõhi on juba valmis ja killustikuga kaetud,» rääkis Siim Mitt. «Kui ilm vähegi lubab, tahame seal töödega juba märtsis edasi minna ja kui see õnnestub, siis peaks kõik mai lõpuks valmis saama.»

Uued ülekäigukohad

Veidi ohutumaks ja paremaks läheb ka jalakäijate elu. Ülekäigurajad tehakse Jalaka-Aardla, Vaksali-Riia ja Jakobi-Laia tänava ristmikule. Kõnniteedest on kavas korda teha Forseliuse kooli juures kulgev Teguri tänav ja Annelinna kõnniteede mõned lõigud, lõplikku valikut pole veel tehtud, millised.

Urmas Mets lisas, et jalakäijatele ja ratturitele rajatakse Tähtveres asuvaid maaülikooli hooneid ning Supilinna ühendav tee. Selleks täiesti uueks rajatiseks saab Tartu linn 100 000 eurot riigieelarvest.

Kruusakattega tänavatest on kavas jätkata Ranna puiestee asfaltimist Lõkketule ja Talutare tänava lõigus. Jätkuma peaks ka Lõkketule tänava tolmuvabaks muutmine. Kavas on ka Liiva tänava asfaltimine Ujula tänavast Emajõeni.

«Väga tahaks ära teha Sepavälja tänava,» lisas Urmas Mets. «Aga Eesti Gaasil on seal veel tööd kavas. Saame Sepavälja tänava asfaltida alles siis, kui need on tehtud.»

Tänavused suurimad teetööd

• Võidu silla põhjalik remont, hind selgub riigihankega.

• Muuseumi tee ning selle kõrvale tulev jalg- ja jalgrattatee 540 000 eurot.

• Roosi tänav ning selle kõrvale tulev jalg- ja jalgrattatee lõigus Muuseumi tee – Jänese 443 000 eurot.

• Savi tänava ehitus ja järelevalve 240 130 eurot.

• Ülekatted ja pindamised 650 000 eurot.

• Jalg- ja jalgrattateed 200 000 eurot.

• Kruusakattega tänavate asfaltimine 64 000 eurot.

Allikas: Tartu linnavalitsus

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles