Volikogu arutab taas bussijaama tulevikku

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uueneva bussijaama asendiplaan arhitekt Tõnis Arjuse joonistatuna.
Uueneva bussijaama asendiplaan arhitekt Tõnis Arjuse joonistatuna. Illustratsioon: Tõnis Arjus

Sügisel valimiste eel kukkus volikogu menetlusest välja bussijaama detailplaneeringu eelnõu, kuid pärast täiendamist ja parandamist otsustas linnavalitsus selle uuesti volikogule esitada.

Tartu linnavalitsus arutas kõnealust eelnõu detailplaneeringu vastuvõtmisest ja avalikule väljapanekule saatmisest läinud kolmapäeval ja otsustas selle volikokku saata, mis tähendab, et volikogu saaks seda suures saalis arutada veel enne vabariigi aastapäeva. Linnavalitsus pöördub eelnõu juurde tagasi veel täna, et läbi arutada viimased parandusettepanekud, mis saadetakse eelnõule järele.

Tartu abilinnapea Jarno Laur (SDE) ütles, et asjadega, mis eelmine kord olid volikogus suurte küsimärkidena üleval, on tööd tehtud. Näiteks liiklusekspertiisid on üle vaadatud, neid on analüüsitud ja täiendatud.

Kaalutud on ka hoone ümberpööramist nii, et bussijaam poleks mitte Tasku keskusega liidetud, mis on avalikustamisele saadetava planeeringu idee, vaid oleks edasi Soola tänava ääres.

Uuendatud bussijaam oleks Tasku keskuse sisemuses selliselt, et jääb laiendatava kaubanduskeskuse esimesele korruse, ka peatused 12 bussi tarvis oleksid hoone sees. Soola tänavat hakkaks busside seisualast lahutama klaasist sein, Soola tänava äärde jääb ka kolm-neli kohta saabuvatele bussidele. Bussijaama kohale on lubatud ehitada kuni kuuekorruseline hoone.

Sama põhilahendus

Tartu planeeringuteenistuse juhataja Indrek Ranniku ütles, et planeeringu põhilahendus on jäänud samasuguseks, nagu see oli sügisel.

Ta selgitas, et täpsustatud on liikluslahendust, näiteks Soola tänavale on nüüd kavandatud autoliiklust busside peatuskohast eraldama varurada. Edasi on arendatud Soola ja Väike-Turu ristmiku lahendust jalakäijate turvalisuse suurendamise eesmärgil. Muu hulgas on kavas ära kaotada turismibusside parkla Dorpati hotelli otsas.

Turusillalt ja turu poolt bussijaama pääsemine on varem pälvinud kriitikat põhjusel, et bussijaama uks on kõrvuti prügiruumi ja kaubalaadimise uksega.

Ta jätkas aga, et võrreldes planeeringu sügisese lahendusega on suurendatud bussiootesaali ja kaalumisel on ka jalakäijate ala laiendamine bussipeatuste juures.

Tehniliselt sobiv

«On olnud kokkusaamine naabermaakondade maavalitsustega küsimuses, kas selline bussijaama mahutavus on piisav. Tagaside oli positiivne,» lisas Ranniku. «Kohtutud on ka suuremate bussivedajatega Sebe ja Gobus, nad on ka kirjad andnud, et nendele tehniliselt see bussijaam sobib. Tagurdamise raadiused mõõdeti kohapeal üle need, sobivad.»

Küsimusel, kas bussijaama ootesaal tuleks jätta senisesse kohta Soola tänava ääres, on Ranniku sõnul aga jätkuvalt eluõigus. Kuidas on parem, on maitseasi.

«Liiklusmehed on selle läbi vaadanud ja see on võimalik,» ütles ta. «80 protsenti jalakäijatest tuleb bussijaama kesklinnast ja Võidu silla poolt, 20 protsenti Annelinnast. Arhitektuurses mõttes, kui bussijaama front oleks Soola tänava pool, oleks linnaruumile parem.»

On see nüüd parem planeeringulahendus või väga hea lahendus?  

«See on väga hea küsimus. Kui eeldus oleks, et meil on hulk tühja maad ja vabad käed, siis saaks teha palju parema bussijaama. Aga et see on suhteliselt täishoonestatud krunt ja et meil tuleb selles valguses leida hea lahendus, siis see ongi hea lahendus,» rääkis abilinnapea Laur.

Linnavalitsuse kava järgi võiks planeeringu avalik väljapanek olla märtsi teises pooles.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles