Uuring: kohv kaitseb südamehaiguste eest 12.05.2006 13:49
Üks kuni kolm tassi kohvi päevas kaitseb nii südamehaiguste kui ka infarkti eest, vahendab The Telegraph meditsiiniajakirjas American Journal of Clinical Nutrition avaldatud uurimust.
Foto: Repro
Kuigi varasemate uuringute andmetel tekitab kohvi joomine mitmeid terviseprobleeme, siis Iowa osariigi 27 000 vanemaealise naise uurimine 15 aasta vältel näitas, et kohv võib organismile kasulik olla.
Keskmiselt kohvi tarbivatel naistel vähenes veresoonkonna haigustesse
haigestumise risk 30 protsendi võrra.
Kohvitarbijate analüüs näitas veel seda, et inimesed võivad antioksüdantide
päevasest vajadusest 60 protsenti saada kohvist.
Antioksüdandid kaitsevad rakke hävimise eest ning leevendavad arterite
kitsenemisest tekkivat põletikku.
Kohvis leidub nii kofeiini kui ka polüfenoole. Polüfenoole on ka punases
veinis ning ka need ained vähendavad südamehaigustesse haigestumist.
Iowa uurijad viitasid ka Šotimaal tehtud 11 000 kohvijooja uuringule,
mille kohaselt aitab kohvi joomine ennetada mitmeid surmaga lõppevaid
haigusi.
Arstide arvates tuleks kõike ikka mõõdukalt tarbida, liiga palju ja ka liiga
vähe pole hea.
Enn Soosaar püüab oletada, millega võiksid erakonnad üht või teist presidendikandidaati toetades kaubelda, ja ennustab, et presidendivalimiste tulemus avaldab märgatavat mõju ka järgmisele koalitsioonile.
Majanduskasv inimeste taskus reaalselt ei
väljendu. Eesti ettevõtja edu aluseks pole uuendused, vaid odav tööjõu.
Selle esimesi vilju saab igaüks omal nahal kogeda, kirjutab Postimees oma
tänases juhtkirjas.
Miksikese juhataja Mihkel Pilv põhjendab, miks võiksid
koolid kasutada elektroonilisi töövihikuid. Nii saab näiteks kokku hoida
trükikulusid, ülesandeid vajadusel kiiresti muuta ja kergendada laste
koolikotte.
Arko Olesk nendib, et vägivalla külvajaid leidub Lähis-Idas rohkelt.
Liibanoni konflikti lahendamisest keerulisem ülesanne on tagada, et sellest ei
jääks mulda seemneid, mis varsti uueks vägivallaks võrsuksid.