Mare Dreyersdorff: Kroonuaia tänavat vaevab müra

, Kroonuaia tänava elanike esindaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kroonuaia tänav Tartus.
Kroonuaia tänav Tartus. Foto: Margus Ansu

Vastus Tartu abilinnapeale Raimond Tammele ja peaspetsialistile Martin Nelisele («Kroo­nuaia elanikud võitlevad müra vastu», TPM, 28.6).

Martin Nelise sõnul on Kroonuaia tänava koormamine raskeveokitega laiem liikluskorraldus. Tema sõnul on mürauuringute järgi kõik normi piires.

2010. aastal oli müratase normi piires (uuring on tehtud ajal, mil Kroonuaia tänav ei olnud avatud raskeveokitele ja linnadevahelistele bussidele ning samal ajal avati ka Lai tänav kahesuunaliseks liikluseks), kuid tuleb tõdeda, et ellu rakendatud liiklusskeem on märkimisväärselt halvendanud Kroonuaia ja ka teiste tänavate elanike elamistingimusi.  

Möödunud aasta aprillis esitleti Tartu linna välisõhu strateegilist mürakaarti (koostaja OÜ Hendrikson & Ko, valmimisaeg 16.4.2012).

Uuringust selgub, et Kroonuaia tänava elamud asuvad kõrgeima müratasemega alal (enam kui Ld ≥ 70 dB).

Küsiksin: keda uskuda? Samas uuringus toodi välja aadresside kaupa eriti müratundlikud hooned, mille hulka kuuluvad ka Kroonuaia tänava elamud ja lasteasutused.

Mürakaardi seletuskirja järgi pidi 18. juuliks 2013 valmima müra vähendamise kava. Seega, Kroonuaia tänava müraprobleem oli linnavalitsusele lahenduse leidmiseks püstitatud õigel ajal.

Nagu Raimond Tamm nentis, on linn teinud palju Kroonuaia tänava heaks (piirkiiruse alandamine, eranditega massipiirang), kuid tema sõnul müra vähendamiseks väga palju variante ei ole ja neil endil pole häid mõtteid.  

Liiklusmärgid on olnud üleval koos uue liikluskorraldusega, kuid uuringu järgi on näha, et need ei toimi. Märke võib panna iga meetri järele, kuid märk iseenesest ei lahenda probleemi. Iseküsimus on piirangutest kinnipidamine.

Linnavalitsus ei ole käsitlenud ühtegi elanike pakutud võimalust. Näiteks piirata liikluskoormust Kroonuaia tänaval, mitte lubades sinna sõidukeid raskusega üle kaheksa tonni, nagu oli ja on teistel Supilinna tänavatel. See kaotaks majades tekkiva müra ja vibratsiooni, vähendaks tuntavalt liikluskoormust.

Näiteks lubada Kroonuaia tänavale sissesõit kohalikele transpordivahenditele ja Kroonuaia sillalt tulevatele sõiduautodele. Näiteks suunata linnadevahelised liini- ja teised bussid ning raskeveokid taas endise liiklusskeemi kohaselt Riia või teiste laiemate tänavate kaudu Tartu-Tallinna maanteele ja mujale.

Linnaametnikud ei vastanud, miks oli vaja Kroonuaia tänava elanike elamistingimusi halvendada raskeveokite ja linnadevaheliste busside lisamisega liiklusskeemi, see suurendas märkimisväärselt müra, vibratsiooni ja liiklusummikuid tipptundidel.  

Teatavasti on võimalik liiklusskeeme muuta, kuid elamuid ja kortereid ei tõsta ringi.

Tuleb tunnistada, et abilinnapea Raimond Tamme lubatud nn laiendatud liikluskorraldus on olnud vale samm ja halvendanud eluolu Kroonuaia tänavas. Viga parandada ei ole kunagi hilja.

Tartu linna strateegilise mürakaardi seletuskirjas on viidatud, et koostatavas müra vähendamise tegevuskavas tuleks keskenduda eelkõige autoliiklusest tingitud müra vähendamisele.

Kroonuaia ja ka teiste tänavate elanikud sooviksid kodurahu ja liiklusskeemi, mis ei põhjustaks talumatut mürataset ega kodude põrandate vibratsiooni.

Lahendusi on palju, kui vaid tahetakse tehtud viga parandada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles