Juhtkiri: elagu Tartu ja lennujaam!

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu lennujaam.
Tartu lennujaam. Foto: Margus Ansu.

Just niiviisi pealkirjastas oma arvamuse üks netikommentaator ja paljud arutlesid väljavaadete üle Tartust võõrsile lennata – Helsingi, Amsterdam, Saksamaa... Vaieldi piletihindade, sõiduaegade ja lennumugavuse üle, nagu oleks see kõik juba kättesaadav või käeulatuses.


Elevuse põhjuseks oli Tartu lennujaama ametlik avamine neljapäeval. 140 miljoni krooni eest uuenenud lennujaam on mõeldud teenindama tunnis 70 saabuvat ja lahkuvat reisijat, kelle jaoks on olemas kõik vajalik lennule registreerimisest julgestuskontrolli ja pagasi kättesaamiseni. Ikka nagu päris lennujaamas.



Olemas on tänapäevane tulede- ja navigatsioonisüsteem, uuendatud on lennujuhtimistorni, ehitatud abihooned pääste- ja hooldustehnika tarbeks. Siiski pole kõik kavandatu veel valmis ja paigas, näiteks maandumisseade ILS, mis aitaks parandada lendude regulaarsust – et vähem lende hilineks või jääks ära raskuste tõttu halbades ilmastikuoludes maandumisel.



Iga ärajäänud ja edasilükkunud reis on laks lennujaama maine pihta, kuid just mainet ja tuntust vajab Tartu lennujaam praegu kõige rohkem.



Tulgemgi piduste mõtete juurest tegelikkusse ja nentigem, et Estonian Air teeb nädalas neli sõitu Tartu-Stockholmi-Tartu ja Air Baltic kümme lendu Tartu-Riia-Tartu liinil. See on praegu kõik.



Ei Helsingit, Amsterdami ega isegi mitte Kuressaaret. Kui julgelt me ka uutest lennusihtidest ei unistaks, lennata saab ikkagi vaid siis, kui on piisav hulk reisijaid.



Et need väravad ei jääks vaid kauniks kujundiks pidupäevakõnedes, tuleb alustada laiuti ja sügavuti ulatuslikku tööd.



Räägitud on päris palju. Eriti sellest, et konverentsiturismi arengut Tartus pärsib kiirete ühendusteede puudumine. Ja tõesti, meie ülikoolidel on võimalus rahvast liigutada ning oma partneritele teadvustada, et kohale saab lennata ka läbi Tartu lennujaama.



Lennundust võivad toita aga ka suurüritused, näiteks Tartu maraton ja teised spordisündmused. Ei maksa ka unustada, et Otepääle on Tartust kiviga visata – Tartu rahvusvahelise lennuvälja kaudu võiksid sinna saabuda kõik maailmakarika etapil osalevad suusatajad. Jne.



Linnavalitsus on saatnud infokirju Lõuna-Eesti ettevõtjatele ja teinud muudki teavitustööd, kuid selle kõrvale peab astuma ka otsene organiseerimistöö, kusjuures kahe silma vahele ei tohiks jääda ükski lennuvõimeline seltskond või üritus: tulge siitkaudu, meil on korralik lennujaam!



Et Tartu lennujaam jääks elama, saavad kaasa aidata ka tavatartlased oma sõpru ja tuttavaid meelitades, aga põhitöö lasub ikkagi meie linnavalitsusel. Nutikust neile!  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles