Üllatused pidurdasid lennujaama ehitust

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tolmuses ja töömeestest kihavas lennujaama hoones leidis eile üks liblikas vaikse nurga, kus tiibu puhata.
Tolmuses ja töömeestest kihavas lennujaama hoones leidis eile üks liblikas vaikse nurga, kus tiibu puhata. Foto: Margus Ansu

Heal juhul novembri teises pooles pääsevad Tartu lennureisijad mugavlema uuendatud reisiterminali, mis pidanuks valmima juba septembri lõpuks.


Eile käis lennujaamas kibe ehitamine nii uuendatud terminalihoones kui selle ümber. Aga ka kõige suurem optimist ei usuks enam, et selle nädala lõpus võiks reisijateala uuenduskuur läbi saada.



Tallinna Lennujaama regionaalsete lennujaamade direktor Andres Taimla ütles, et ehitaja ongi nüüdseks hoiatanud, et viivitust võib tulla nädal või isegi kaks.



Pärast ehitaja lõpetamist kulub veel nädala jagu aega, et lõpetada kõigi süsteemide ettevalmistamine, ja reisijad ei pea enam lennukile minema lennujaamahoone kontoriosa koridoride kaudu.



Mitu edasilükkamist


Esialgse ajakava järgi pidi lennujaama uuendamine lõpetatud olema, kuid tähtaegu muudeti, sest Facio Ehitusele tuli lisakoormus ajutise reisiterminali loomise tõttu, kui Air Baltic suvel ootamatult teatas Tartu lendude alustamisest.



Siis pikendati ehituse tähtaega 30. novembrini, lisapunkt oli, et reisiterminal peab valmima 30. oktoobriks.



«Selles, et nad lõpetavad novembri lõpuks, on nad praegu veel kindlad,» ütles Taimla.


Lätlaste korraldatud ootamatus ei olnud aga ainus, mis ehitajat ees ootas. Neid olnud vana hoonet koost lahti võttes pea igal sammul.



Üks suuremaid ilmnes lennujaama hoone teisel korrusel olnud kena raamatukoguga, mis alguses pidi säilima ja mille konserveerimiseks kulutati nii aega kui raha, kuid lõpuks selgus, et tuleohtusnõuded sunnivad selle ikkagi lammutama.



Teised suured üllatused olid seotud katuse mahavõtmisega. Nagu Facio Ehituse projektijuht Raido Kana selgitas, oli väga palju teisiti, alates kas või sellest, et projekti järgi pidid laepaneelid olema õõnespaneelid, aga tegelikult olid ribipaneelid.



Taimla lisas, et ka kaevud olid mujal, kui oli joonistel. Kuna aga ümberehitust projekteerinud Tartu Arhitektuuribüroo lähtus vanadest ehitusjoonistest, ei vastanud remondiprojektid tegelikkusele ja neid tuli alailma käigult ümber teha.



Projekteerijale Taimlal etteheiteid siiski ei ole.



Kana ütles, et tööde tempot on kiirendatud ja sel nädalal peaksid lennujaamahoone välistööd saama tehtud. Kana kinnitas ka, et tal ei ole praegu ühtki põhjust väita, et objekt novembri lõpuks ei valmi.



Ebamugavus kestab


Taimla märkis, et viivitus ehitusel ei sega niivõrd lennujaama igapäevatööd, kui vähendab just klientide mugavust. «Meil ei ole veel neid mugavusi, millega ollakse lennujaamades harjunud. Kuid ka Tallinna lennujaama rekonstrueerimise ajal oli ebamugavusi. Need tuleb üle elada,» sõnas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles