Linnapeakandidaadid vastavad Tartu Postimehe küsimustele

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu raekoda.
Tartu raekoda. Foto: Sille Annuk

1. Kus te elate ja kus elab teie pere?
2. Kui suur peab olema Tartu linnapea palk?
3. Mitu abilinnapead oleks teie meeskonnas?
4. Kas tulete linnavalitsusse tööle autoga, bussiga, jalgrattaga või jala?5. Kui tihti te käite või sõidate üle Vabadussilla?
6. Mis juhtub nelja aasta jooksul Riia-Turu-Vabaduse ristmikuga?
7. Kui suure summa eest ostaksite linnale tagasi vana vaksalihoone?
8. Mida vastate töö kaotanud tartlasele, kes tuleb teie käest tööd küsima?
9. On teil kavas linnapeana teha midagi sellist, mida Tartus veel tehtud ei ole?
10. Millist Tartus tehtud viga teie linnavalitsus ei kordaks?
11. Kas ja kuidas vähendab teie linnavalitsus tartlaste küttearveid?
12. Kas Tartu linnavalitsuses on korruptsiooni?
13. Mida te kardate?
14. Kas teil on lemmikloom?
15. Kuidas hoiate end kehaliselt vormis?
16. Nimetage kaks raamatut, mida viimati lugesite.
17. Miks Tartu ei jaga pensionäridele 500- või 1000-krooniseid lisatoetusi?
18. Mis oleks see otsus, mida te peaministrina Tartu heaks teeksite?

Karin Jaanson
Rahvaliit:

Mina ja mu pere elame Tartu kesklinnas ja nädalavahetustel käime Elvas või Pärnus.

Linnapea palk peab olema võrreldav linna teiste suurte asutuste juhtide palkadega ja mitte riivama linlase õiglustunnet.

Linnavalitsus vajab viit abilinnapead, nende tööjaotus on valdkonnapõhine: linnamajandus ja -varad; haridus, kultuur ja sport; areng ja planeeringud; sotsiaalne kaitse ja tervishoid; linna rahandus ning ettevõtluse ja turismi areng. Selline tööjaotus loob eelduse kompetentseks ja professionaalseks juhtimiseks. 

Nii autoga kui ka jala. See sõltub suuresti konkreetse päeva tööplaanist.

Et elan siinpool jõge, siis harva.

Linnasisese liikluskoormuse vähendamiseks käivad Ringtee silla ehitamise ettevalmistustööd. See on väga mahukas projekt ja suur investeering. Seetõttu ei ole võimalik nelja aasta jooksul uut põhjalikku tööd (eritasandiline liiklussõlm) Riia-Turu-Vabaduse ristmikul ette võtta.

Vaksalihoone ostmise kavatsusega on juba viltu läinud. Läbirääkimised on alati kompromiss kahe osapoole soovide vahel. Kui hinnateavitus tuleb teisele poolele ajalehe kaudu, siis paneb see ebavõrdsesse seisu linna ja võib läbirääkimised nurjata.

Ühest vastust ei ole. Igale tööotsijale tuleb läheneda individuaalselt. On neid, kellele soovitan õppida uusi oskusi, omandada uusi teadmisi, ja neid, kellele soovitan mõelda ettevõtjaks hakkamise peale. Pakun ka ajutise töö võimalust linna asutuste juures.

Et seda väita, peab täpselt teadma kõike, mida juba on tehtud, ja ka kõike, mida tehtud pole. Tartu ajalugu on nii aukartustäratavalt pikk, et mina küll ei söanda väita, et tulen välja mingi enneolematuga. Samas soovin muuta linnajuhtimise efektiivsemaks ja professionaalsemaks.

Südalinna me sellist kaubamaja ei ehitaks. Uus ärikvartal on muutnud linnapildi küll tänapäevasemaks ja sobib kenasti kesklinna, kuid kahjuks on uue ärikvartali piir vanalinnale liiga lähedal. Parem lahendus olnuks see, kui uus kaubamaja oleks asetunud vana kaubamaja kohale. 

Praegu on väga väike osa kortermajadest soojustatud. Linnavalitsus aitab tüüplahenduste väljatöötamisel ja veenab riiki suurendama toetust korteriühistutele, et parandada elamute soojapidavust.

Ei saa öelda, et on, ja ei saa öelda, et ei ole, sest pole isiklikult kokku puutunud.

Otseselt ei karda ma midagi. Kui olen kõrghoones ja läbi paistavad nii seinad kui ka põrandad, siis kardan kõrgust.

Ei ole.

Vabal ajal püüan olla võimalikult palju looduses, kas sõita rattaga, suusatada, ujuda või teha kepikõndi.

Andrus Kivirähki «Vargamäe vanad ja noored» ja William Goldingi «Kärbeste jumal».

Ei ole mõistlik maksudega raha kokku koguda ja siis see võrdselt kõigile jälle laiali jagada. On palju pensionäre, kelle toimetulek on teiste samaealistega võrreldes parem. Samas on neid, kes vajavad linna abi. Raha laiali jagades jääb abivajajate toetamiseks vähem võimalusi.

Taastaksin omavalitsustele veel selle aasta alguseni kehtinud eraldatava tulumaksu määra. Tartu saaks tagasi ligikaudu 40 miljonit krooni, et toetada korterelamute soojustamist, remontida koolimaju, teid ja tänavaid ning teha palju muud linnale vajalikku.
 

Urmas Kruuse
Reformierakond:

Mina, abikaasa Katrin ning väike Jolandra oleme Tartu kodanikud. Tartu linnapeana ei pea ma võimalikuks, et elaksin väljaspool Tartut.

Tartu linnapea palk peab olema võrreldav Eesti ettevõtete tippjuhtide palgaga. Vastavalt Fon-tese palgauuringutele see praegu nii ka on. Linnapea palga määramisel peab volikogu arvestama majanduslikku keskkonda, seetõttu vähendati 2009. aastal minu ettepanekul linnavalitsuse liikmete ja ametnike palka.  

See sõltub võimaliku koalitsioonileppe prioriteetidest. Tartus võiks olla 4–6 abilinnapead.

Esimene eelistus on tulla jalgsi, sest elan 20 minuti jalutuskäigu kaugusel kesklinnast. Autoga sõidan tööle siis, kui edasised päevatoimetused seda nõuavad. Bussi kasutan aeg-ajalt tööalase informatsiooni hankimiseks ning jalgratas on sportlikuks liikumisvahendiks.

4-5 korda nädalas.

Jalakäijatele tuleb luua sujuvam ristmiku ületamine.

Kogu vaksali valmimisele ei tohi linn kulutada sentigi rohkem, kui oleks kulunud siis, kui oleksime saanud selle null krooniga. Kogumaksumus võib sõltuda tehtud töödest ja  avaliku konkursi teel saadud ehituse hinnapakkumistest. Tegelikult on jaamahoone väärtus suurem kui ainult rahaline number.

Soovitan pöörduda sotsiaalabiosakonda. Kodanik peab saama nõu oma finantsseisu parandamiseks ja toetuse saamiseks. Oluline on, et toimetulekutoetuse abil oleks korter soe ja üür tasutud. Kindlasti soovitan oma väljaminekud üle vaadata ning leevendust võib leida Tartu mõningatest sotsiaaltöökohtadest.

Tartus võiks olla eakatel päris oma kultuurimaja ning lastemuusikakoolid võiksid tulevikus olla tegelikult ühes suures muusikamajas. Tartu noorte loovinimeste andekust peaks rohkem kasutama linna mainekujunduses. Tahaksin, et linna ametlike kingituste hulgas oleks rohkem meie oma inimeste loomingut.

Lasteaiakohtade loomisega võinuks alustada vähemalt aasta varem. Nelja aastaga oleme juurde loonud 638 uut kohta ning kui riik ei oleks lõpetanud riiklikku lasteaiaprogrammi, siis saaksid täna kõik lapsed käia lasteaias.

Koostöös ühistute ja Tartu Regiooni Energiaagentuuriga  (Tartu linna ja teaduspargi loodud mittetulundusühing) saab pakkuda kortermajade renoveerimise ning soojustamise kompleks- ja tüüplahendusi projekteerimistoe ja muu rahalise toetuse kaudu.

Tartu linnavalitsus avalikustab oma tegevust rohkem kui avaliku teabe seadus seda nõuab. Avatud linnavalitsemine on üks minu põhiprintsiipe. Kellegi võimalikud korruptiivsed teod ei tohi jääda tähelepanuta. Lisaks sellele jälgivad meid ka teatud ametkonnad.

Kogu mu elu on rajatud perekondlikele väärtustele ja sellest tulenevale kindlustundele. Seetõttu võin ma rahulikult ja puhta südamega teha ükskõik millist tööd. Pidevas hirmus elamine pärsib elujanu. Kartusel on aga üks positiivne joon: ta ei lase tekkida hulljulgusel.

Mul ei ole lemmiklooma, aga ma mõistan väga hästi inimesi, kelle ellu toovad nad palju rõõmu. Mulle meeldivad loomad vabas looduses.

Tavaliselt ärkan hommikul kell kuus, et teha tund aega hommikuvõimlemist ja nautida enne tööleminekut tervislikku hommikusööki. 4-5 korda nädalas püüan leida aega aktiivseks treeninguks. Kehaline aktiivsus on minule ülioluline, et hoida vaimuerksust ja elukvaliteeti.

Mihkel Raua «Musta pori näkku» ja Umberto Eco «Kuus jalutuskäiku kirjandusmetsades».

Tartu pensionärid on aktiivsed ja toimekad. Seetõttu toetame nende igapäevaseid tegemisi. Pean oluliseks linnapoolse toetuse jätkamist Vanemuise teatrile, et teatripiletid oleksid eakatele taskukohased. Et ükski oluline sõit ei jääks tegemata, toetan jätkuvalt tasuta bussisõitu eakatele.

Peaminister ei saa ega tohigi võtta vastu otsuseid, mis põhinevad tema isiklikul huvil. Riigi areng peab olema tasakaalustatud. On ülioluline, et ehitataks välja üleriigiline infrastruktuur, seetõttu alustaksin Tartu–Tallinna kiirtee rajamist ka Tartu suunalt. Siis saaksime öelda, et elu ei ole Tallinna poole kreenis. 

Jarno Laur
Sotsiaaldemokraatlik Erakond:

Oleme abikaasaga põlised tartlased. Kevadel täitus mul omapärane tähtpäev – kümme aastat töötamist mujal. Kogu selle aja on pere elanud Tartus, lapsed käinud siin lasteaias ja koolis, abikaasa tööl ning hetkekski pole pähe tulnud mõte kolida Tallinna elama.

Linnapea tööd ei tee keegi raha pärast. Palk peab olema väärikas, ent mitte priiskav. Numbri otsustab volikogu.

Neli. Sotsiaaldemokraadid on avalikustanud ka oma abilinnapea  kandidaatide nimed: laste- ja haridusvaldkonnas Heljo Pikhof, sotsiaalalal Tõnu Ints, linnamajanduse ja liikluse alal Peep Peterson ning linnaplaneerimise juhina geograaf Kadri Leetmaa.

Auto või bussiga, see sõltuks päevakavast.

Olen seda teinud kokku kolm korda. Avamisel jalgsi ja liiklusskeemi proovimiseks kahel korral autoga. Paraku sain vaid kinnitust kartusele, et tegu on absoluutselt läbimõtlemata rajatisega.

Iga ristmiku kõrvale ehitatud hoonega muutuvad ahtamaks võimalused seda liiklussõlme paremaks teha. Õige oleks olnud kavandada kahetasandiline ristmik koos ümberkaudsete planeeringutega. Linna viletsat rahalist seisu  arvestades ei julge lubada, et nelja aastaga suur muutus tegelikult teoks saaks.
Vaksalihoone tagasiostmise mõttekus sõltub hinnast ning muudest tingimustest, mis läbirääkimistel saavutatakse. Läbirääkimiste seisukohalt ei ole ülemäära tark oma pakkumine lehe kaudu teatavaks teha, seega ei saa sellel küsimusele vastata.

Linnapea töökohti ei jaga, tööpakkumisi on mõtet küsida ikka töötukassast.  Sotsiaaldemokraadid soovivad luua ajutise leevendusena 500 ajutist avalikku töökohta, mis annaksid inimesele võimaluse oma eelneva töökogemuse ja oskuste alusel vajalikku tööd teha.

Tartu on nii vana linn, et siin on kõike tehtud. Asi, millele linnapeana sooviksin kaasa aidata, on kujundada mingil alal Tartule ainuomane konverentsibränd, midagi sarnast Davosi majandus- ja Müncheni julgeolekufoorumiga. Et ühel elu-, poliitika- või teadusalal oleks ülemaailmne kohtumispaik Tartu.

Ei raiskaks raha sedavõrd ebaotstarbeka rajatise peale nagu Vabadussild. Ei jätaks kasutamata eelisostuõigust Tartu raudteejaama puhul. Näiteid vildakatest prioriteetidest saaks tuua veelgi. Kehvadel aegadel on prioriteetide seadmise oskus veel hinnalisem, mistõttu Tartu muutust vajabki.

Tartu energiamajandus on viimaste investeeringute ja koostootmisega ilmselt parimaid ja efektiivseimaid Eestis. Seetõttu arvan, et mõistlike läbirääkimiste tulemusel soojatootjaga on reaalne saavutada sooja MWh hind allpool 700 kr piiri.

Ma ei tea. Küll aga tean, et paljudele näivad linnavõimu otsused olevat tehtud mingi kitsama rühma, ütleme Reformierakonnaga seotud ärimeeste, mitte aga avalikes huvides. Tartu ettevõtluskeskkonna avamine ideedel, mitte sidemetel põhinevale konkurentsile on põhiline eeldus ettevõtluse arenemiseks.
Kõdi.

Saksa lambakoer Dena ja kääbusküülik Janku. Viimane on küll rohkem vanema tütre lemmik.
Erinevate kodutöödega. Võin oma kogemusest väita, et umbes 100 ruutmeetri tänavakivi paigaldamine viib minema 5 liigset kilo.

Leo Kunnase «Sõdurjumala teener» ja Jaan Krossi mälestusteraamatu «Kallid kaasteelised» teine osa. Igal tartlasel soovitan aga lugeda Margus Laidre kaasahaaravat raamatut «Dorpat. Linn väe ja vaenu vahel».

Usun, et pensionäride elukvaliteedile on linna poolt tagatud avalikud teenused – ühistransport, mitmesugused sotsiaalteenused või ka huvitegevus päevakeskustes jms – olulisemad kui kord aastas saadav toetus. Tartu linna eelarve ei saaks täna sellise lisakoormusega ka hakkama.

Tallinna–Tartu neljarealise maantee.
 

Aadu Must
Keskerakond:

Elan koos perega Tartu servas Ihastes. Tõsi, meie neljast lapsest on kaks vanemat juba oma kodu rajanud.

Pooldan seda, et linnapea palga määraksid volikogu(de) targad pead. Ilmselt peaks see olema siiski väiksem kui Tallinna linnapea oma, sest linn ju ka väiksem.

Kuni linnas elab alla 150 000 inimese, piisab viiest küll.

Valdavalt autoga, harva bussiga või jala. Jalgrattaga sõitmiseks eelistan Ihastele lähemaid paiku.

Meil on Volli Šokmaniga tööjaotus: tema sõidab üle Vabadussilla, mina üle Võidusilla.

Uurime ristmiku kohal kulgevate jalakäijate «lontide» rajamise võimalusi. Samuti muutuvsuunaliste sõiduradade võimalusi, vähendamaks tipptundide liikluskoormust.

See on ärisaladus, mida senine omanik tahaks kindlasti teada saada. Kuni käivad läbirääkimised hinna üle, teeksin linna raha kokkuhoidmise eesmärgil näo, et huvi ei olegi eriti suur.  

Esmalt süveneksin tema probleemi. Eelistan muidugi ennetavaid meetmeid. Õppimisvõimelise töötu üritan kooli saata. Hädapäraseks abiks on hädaabitööd, sotsiaalsed töökohad.

On ikka.

Üks, tõsi küll, vaid mõne kuu püsinud Tartu linnavalitsus kuulutas, et raekoda on avalik maja ja selle uksed peaksid ka öösiti lahti olema. Meie seda küll ei teeks.

Üle-eestilises pildis on Tartu heas seisus: küttearved on väga oluliselt madalamad kui üleriigilised piirhinnad. Rõhume raiskamise vähendamisele (soojakadude seire ja minimeerimine, suurelamute soojustamise projekt), kohaliku kütuse kasutamisele, väldime jätkuvalt monopolide teket soojamajanduses.

Sellega on nagu musta kassiga pimedas toas: kõik räägivad, et peaaegu püüdsid kinni või said küünistada. Töötasin kolmes volikogu koosseisus volikogu esimehena, tundsin korduvalt tugevate huvirühmade olemasolu, ent mingit meelehead otsuste kallutamiseks pole kunagi pakutud.

Tigedat ja paraaditsevat rumalust.

Koguni kaks – viieaastane punane iiri setter Sanni ja karvane kilpkonnamustris kass Isidora.

Põhiline abiline on eelmises punktis nimetatu, Sanni. Oleme temaga hulkudes põhjalikult Tartu ümbrust tundma õppinud. Lubasin Mart Siliksaarele, et linnapeaks saades hakkan regulaarselt trennis käima ja taastan oma kunagise vormi sulgpallis.

Lugesin Igor Rosenfeldi  huvitavat venekeelset raamatud «Eesti enne ja pärast «pronksiööd»» (11. oktoobril oli TÜ raamatukogus selle esitlus) ja Jnis Zemsarise raamatut «Mers un svars Latvija» (vana raamatu üle lugemine ülikooli õppevahendi koostamise tarvis).

Abiandmise variantide paljusus on loomulikult hoopis suurem, aga oleme ka rahalist lisatoetust kaalunud. Praeguses Reformierakonna juhitud koalitsioonis olnuks seda aga võimatu läbi viia.

Töötaksin selle nimel, et suurendada Tartu koormust riigisiseses tööjaotuses: Tartu olgu ülikoolilinn ning mitmel pool Eestis paraaditsevad kah-ülikoolid, mis pakuvad kalli raha eest kesiseid teadmisi, tuleks lahkelt ajaloo prügikasti aidata. 
 

Malle Salupere
VL Koostöökeskus – Tsentr Soglassija:

Hiinalinna korrusmaja kolmetoalises korteris.

Ei pea õigeks, et see ületab Tallinna linnapea oma.

Praegune viisik tundub optimaalne.

Liiklen bussiga, jalgratas pole minuvanusele, jalgsi käiks rohkem, kui oleks vahepeal istumisvõimalusi.

Pole veel käinud ega sõitnud.

Kas autod või jalakäijad tuleb suunata tunnelisse.

Kuuldavasti on omanik nõus müüma, kui saab tagasi tehtud kulutused. See tundub olevat õiglane.

Linnapea saab ainult öelda, et inimene on uksega eksinud.

Ajaloolasena arvan, et kõike on juba tehtud, aga isegi keskaegselt, rääkimata tsaariaegsest linnavalitsusest, oleks mõndagi õppida nii linnaplaneerimise kui ka sotsiaalhoolduse ja ühistegevuse vallas, ja muidugi eriti EW ajast.

Projektipõhist üks päev korraga elamist.

Selleks tuleb toetada või vähemalt organiseerida nii elumajade kui torustike soojustamist, samas tehes konstruktiivset koostööd soojaandjatega.

Kahtlemata!

Kartus pole õige sõna, aga mind häirib kõige rohkem piirideta kurjus ja rumalus, mida on ahastamapanevalt palju, kahjuks just noorte seas.

Neid on olnud mitmesuguseid, praegu on varjupaigast toodud kass.

Võimalusel pistan aiamaal käed mulda, boonuseks on palsameerimata (mul seisab maikuust peale köögilaual ilus Poola õun) aia- ja köögiviljad.

Igor Rosenfeldi  «Estonija do i posle «bronzovoi notši»» (vastilmunud) ja Andrus Kivirähki «Limpa ja mereröövlid» – lahe lugemine.

Meie programm näeb neid toetusi ette (eelarve restruktureerimise teel).

Lõpetaksin Tallinnaga sõdimise, see laseks ka teistel omavalitsustel vabamalt hingata.
 

Margus Tsahkna
Isamaa ja Res Publica Liit:

Olen jätkuvalt Tartu elanik ja maksumaksja. Olen Tartus väga palju ja siis elame minu pere talus. Kuna riigikogu liikmena pean viibima palju Tallinnas, siis on seal ka mu perekond. Kui mind linnapeaks valitakse, siis kolib kogu pere Tartusse. 

Kui vaadata viimaste aastate statistikat, siis on Tartu praeguse linnapea Urmas Kruuse palk olnud Eesti linnapeade palgatabeli tipus – isegi suurem kui riigikogu liikmete töötasu. On selge, et linnapea töö peab olema mõistlikult tasustatud, kuid mitte üle sama tasemega töökohtade tasude.

Praegu on neid viis, aga kui funktsioone üle vaadata, on võimalik ka kokkutõmbamine. Oluline on, et kõik valdkonnad saaksid korralikult juhitud.

Tallinnas tööl olles istun iga päev umbes kaks tundi autoga ummikutes. Tartus on võimalik asju jala ajada.

Võimalikult harva, sest ei taha kogu aeg meelde tuletada seda totaalselt valet otsust, millega kulutati algselt ette nähtud 40 miljoni krooni asemel üle 160 miljoni krooni ebavajaliku silla jaoks. Pigem oleks pidanud selle raha lasteaiakohtade loomisse panustama.

Kui Tartu juhtimine vahetub ja koalitsioon lepib kokku ühistranspordi paremas korralduses, siis tõenäoliselt liikluskoormus kas väheneb veidi või jääb samaks. Meie vana plaan on olnud selle ristmiku mitmetasandiliseks ehitamine, kuid piirkonna täisehitamine on teinud selle elluviimise väga keeruliseks.

Ma ei taha kaasa minna Urmas Kruuse valimiskampaaniaga ja linnarahva raha eest lubada populistlikke lahendusi. Ehkki tegemist on tähelepanuväärse arhitektuurimälestisega, pole see põhjus kulutada praegusel ajal maksumaksja raha selle tagasiostule. 

Meil on plaan käivitada virtuaalne Tartu tööbörs, kus oleksid inimestele jooksvalt kättesaadavad just sel päeval pakutavad töökohad, alates korralistest pakkumistest kuni juhutöödeni. Selleks paneme Tartu turuhoonele ka suure infoekraani, et kõikidel oleks tööpakkumistele juurdepääs.

Lasteaiakohti on vaja, juhtimine tuleb kodanikele läbipaistvamaks muuta ja inimesed tuleb saada ühistransporti kasutama.  See on piisavalt suur töö. Ja poliitiliste otsuste tegemine tuleb linnavalitsuse tagatubadest tuua kõigi tartlasteni, et maksimaalselt kõigi hääl oleks arvestatud.

Maksumaksjate rahaga ei tohi ikka nii pillavalt ümber käia, see on selge. 166 miljoni kroonise silla ehitamine on ikka karjuv mõttetus. Selliste otsuste asemel tuleb ellu viia prioriteedid – lasteaiakohad, ühistranspordi parendamine ning liikluskorraldus.

Koostöös korteriühistutega toome Kredexis asuvast üle 700 miljonist kroonist suure osa Tartusse, et soojustada ja renoveerida kortermajad. Selleks tuleme appi tüüpprojektide, ühishangete ning ehituse korraldamisega.

Olles Tartu poliitikas alates 2000. aastast, olen näinud küllalt palju linnavara ja planeeringutega seotud kahtlasi otsuseid. 2007. aastal seisin selle eest, et suurematesse linnadesse toodi sisse kapo kontroll, loodan, et sellel on ka tulemusi, et sarnaseid olukordi enam ei korduks.

Ma ei karda, vaid loodan. Viimase kolme nädala jooksul iga päev tänavatel ja kaubanduskeskustes sadade ja sadade tartlastega kohtudes olen tajunud, et inimesed ootavad värskust linnajuhtimisse, mida mina loodan pakkuda. 

Kui talu pidasin, siis oli meil kõiki loomi, alates lehmadest ja pullidest kuni sigade ja kanadeni välja. Mulle meeldivad suured koerad, kuid kuni mul oma maja ei ole, siis ei pea õigeks neid korteris pidada. Vanemate talus on meil suur hundikoer.

Mängin korvpalli ja tennist, igal hommikul ja õhtul teen kätekõverdusi ja tõstan hantleid.

Peeter Volkonski raamat «ISBN 978-9985-9980-6-9», Boriss Akunini «Pelagia ja punane kukk».

Saame oma linna pensionäride eest väärikamalt hoolitseda. Ei pea õigeks rahaga nende hääli osta – Tartu ei ole selline linn.

Investeeringud Tallinna–Tartu maanteesse, Tartu ringteesse, Ahhaa keskusesse ja Eesti Rahva Muuseumi uude hoonesse. Kindlasti on vaja veelgi rohkem raha teadusele ja haridusele.

Peep Mardiste
Erakond Eestimaa Rohelised:

Elan perega Supilinnas Lepiku tänaval, seitse päeva nädalas.

Vajadusel võib tänase palga kolmandiku võrra väiksemaks võtta, säästab nelja aastaga kokku miljon krooni.

Populaarne oleks väita, et saab ilma hakkama. Hindan siiski meeskonnatööd ja selget tööjaotust, vaja on vähemalt nelja abilinnapead.

Jalgrattal kolme minutiga, talvel jalgsi kümne minutiga.

Seni ühe korra hobuvankri ja autoga, paar korda rattaga. Kallis sild osati ehitada kohta, kus autosilla vajadus puudus.

Loodetavasti liigub seal nelja aasta pärast vähem autosid, kuna investeeringud ühistransporti ja rattateedesse on hakanud autokasutust vähendama.

Oleks ohtlik, kui sellised olulised otsused oleksid linnapea ainuotsustada.

Olge aktiivne. Registreeruge tasuta tööotsingukoolitusele, taotlege suunamist linna korraldatavale tasustatud avalikule tööle. Pöörduge tasuta nõustaja poole, kes aitaks analüüsida perekonna eelarvet eesmärgiga vähendada välditavaid kulusid.

Jah. Usaldaksin tartlaste tarkust ja julgeksin panna linna arengu võtmeküsimusi siduvatele rahvahääletustele.

Sunnitud ja varjatud parteistamine on nähtus, mis pärsib avatud ja euroopaliku linna kujunemist.

Küttearveid hakkab vähendama linna ja riigi koostöös antav tugi kortermajade soojustamisele ja energiasäästule. Kuna vähemusvalitsuse püsimine sõltub roheliste toetusest, siis suureneb meie eestvõttel energiasäästu rahastamine riigieelarvest.

Korruptsiooni teemal pole tark ilma fakte esitamata sõna võtta. Kindlasti esineb erinevaid JOKK-lahendusi.

Lumekoristajate töötuks jäämist kliima soojenemise tulemusena.

Jah, trobikond akvaariumikalu.

Teen oma igapäevaseid asjatoimetusi jalgrattaga ja käin läbi aasta kord nädalas jalgpallitrennis, talvel lisanduvad murdmaasuusatamine ja lumelauasõit.

Jaan Krossi «Keisri hull», Peter Mayle’i «Provence».

Sest tarkade tartlaste hääli ei saa õnneks valimistel selliste nippidega osta.

Annaksin omavalitsustele rohkem vastutust ja selle kandmiseks ka eelarvet.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles