Maanteeamet leidis paarsada miljonit krooni, et alustada tartlasi Võru tänava raudteeülesõidust säästva liiklussõlme ehitamist, kuid juba valmis tee projekt ei sobi Tartule.
Idaringtee rahamure asemele tuli projektimure
Probleem kerkis ootamatult. Veel mõni kuu tagasi muretses Tartu linn kui Tartu idaringtee projekti eestvedaja, et raha ehitamiseks on olemas, aga kui liiklusvoog Jõhvi maanteelt Annelinna ja Ihaste vahelt üle Ringtee silla Võru tänavani jõuab, tuleb tropp ette.
Seepärast, et maanteeametil pole selgust, millal leitakse raha lääneringtee tarbeks ja eriti selleks, et autodevoog Petseri raudtee alt otse läbi juhtida.
Kaks tasandit
Nüüd on maanteeametil raha olemas, et ehitada valmis seda võimaldav nn postijaama liiklussõlm, tinglikult neljas etapp lääneringteest.
Töömaa ulatuks Variku raudteeviaduktist umbes Rehe motellini. Riigihanke väljakuulutamisega on kiire ja kui kõik läheb ladusalt, võiks töö alata järgmise aasta teisel poolel.
Aga selgus, et valminud ja vajalikud kooskõlastused saanud projekt Tartu linnale enam ei sobi.
Tartu abilinnapea Margus Hanson ütles, et süüdistada pole kedagi, sest maanteeamet lähtus projekteerimisel olemasolevatest dokumentidest ja sealhulgas 2002. aasta detailplaneeringust, kus Võru tänava ja Ringtee ristmik leivakombinaadi juures oli projekteeritud ühetasandilisena.
Idaringtee projekteerija Ramboll Eesti tegi aga uued liiklusuuringud ja jõudis arusaamisele, et Võru-Ringtee ristmik peaks olema kahetasandiline, muidu ei ole võimalik saavutada liikluse sujuvust.
«Ka maanteeameti projekt näeb teisel pool raudteed ette kahetasandilist liiklussõlme, kuid kaks kahetasandilist ristmikku on väga lähedal, mistõttu maha- ja pealesõiduteed peaksid olema laiemad ja neid peaks olema rohkem kui praegu projekteeritud,» selgitas Hanson.
«Selleks, et kaks teed omavahel kokku läheksid, tuleks maanteeameti osa ümber teha. Meie projekteerija oma seisukohast ka ei tagane.»
Et ammu oodatud liiklussõlme ehitus kõigele vaatamata ei takerduks, tegi Tartu ettepaneku välja kuulutada ehituse riigihange nii, et see hõlmaks ka projekti korrigeerimist.
Töö läheks kallimaks
Maanteeameti Lõuna regiooni asedirektor Janar Taal tõdes, et läbirääkimised linnaga on pooleli, aga selge on, et linna vajaduste järgi projekti korrigeerimine tähendab viaduktide pikendamist, mis teeb kindlasti töö kallimaks. Liiklussõlme maksumuseks võib tema sõnul kujuneda umbes 250 miljonit krooni.
Margus Hanson lausus, et õppetund on juhtumist eelkõige see, et inimesed ja ametkonnad võiksid omavahel rohkem suhelda.