Masu lükkas uued sillad tulevikku

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laia tänava autosilla ehitusele ette jäänud ja Supilinna hoiule viidud raudsild jääb lähiaastail Marja tänava otsa üles seadmata, sest pole raha.
Laia tänava autosilla ehitusele ette jäänud ja Supilinna hoiule viidud raudsild jääb lähiaastail Marja tänava otsa üles seadmata, sest pole raha. Foto: Margus Ansu

Ringtee silla ehitus ei alga enne 2011. aastat ja kolme uue silla ehitus on üldse päevakorrast maha võetud, selgub Tartu arengukava parandusettepanekutest, mida homme arutab Tartu linnavolikogu.





Ringtee silla puhul on rahastuse edasi lükkamise põhjenduseks toodud, et idaringtee eelprojekt valmib eeldatavalt 2010. aastal, pärast mida saab taotleda raha Euroopa ühtekuuluvusfondist projekteerimiseks ja ehituse kaasrahastamiseks.



Nii saab ehitus kõige varem alata kahe aasta pärast ja seega ei ole tuleval aastal sillale 150 miljoni krooni eraldamine põhjendatud.



Uus rahastusgraafik näeb sellise summa eraldamise ette aastal 2011 ja kahel järgneval aastal 200 miljonit krooni, selline parandus on plaanis sisse kanda Tartu linna arengukavasse aastateks 2007–2013.



Tähtvere silla ehituseks oli aastatel 2011 kuni 2013 ette nähtud 70 miljonit krooni. Parandusega tõmmatakse kogu raha maha, sest «praeguses majandusolukorras ei ole võimalik sellel arengukava perioodil silla ehitusega alustada».



Marja tänava kergliiklussilla ehituselt on maha tõmmatud 30 miljonit krooni, mis oli plaanis eraldada võrdsetes osades tuleval ja ületuleval aastal. Põhjendus sama, mis Tähtvere silla puhul.



Võidu silla remont, mis algselt oli kavandatud aastaks 2008, on edasi lükatud 2012. aastasse.



Rida kärpeid


Arengukava muutmiseks on linnavalitsus teinud ühtekokku 58 ettepanekut, millest 54 täpsustavad ülesande täitmise aega ja/või maksumust ja 4 ettepanekut on uute ülesannete lisamiseks tegevuskavasse.



2013. aastasse on lükatud Turu tänavast Jaama tänavani ulatuva Ringtee lõigu ehitus, milleks oli tuleval ja ületuleval aastal kavandatud 47 miljonit krooni.



Maha on tõmmatud sadamaraudtee koridori kavandatud Turu tänavat Vaksali tänavaga siduva tänava ehituse 220 miljonit krooni.



Maha on tõmmatud 28 miljonit Raudtee, Laseri ja Ringtee tänavat ühendava uue tänava rajamiseks. Anne kanali ümbruse korrastamiseks kavandatud 25 miljonist kroonist jääb alles 5. Raadi kruusaaugu suusakeskuse rajamine jääb rahata, ka Ihaste terviserada jääb rahatuks.



Linnaraamatukogu uue hoone ehituseks oli aastaks 2010 plaanitud 25 miljonit krooni, sellest jääb alles 3 miljonit projekteerimisraha.



Linnamuuseumi juurdeehitise 52,15 miljonit on kõik maha tõmmatud. Nagu ka Anne kanali ja jõe vahele plaanitud Naksitrallila 35 miljonit krooni.



Tulubaas on kahanenud


Parandusettepanekuid oli majanduse valdkonnas 18, vaba aja ja kultuuri alal 13, keskkonnakaitses 10, sotsiaalses kaitses 7, hariduses 6 ning elamu- ja kommunaalmajanduses 4. Neli ettepanekut on uute ülesannete sõnastamiseks, sealhulgas lodjapargi rajamine.



Parandusettepanekute arvestamine vähendaks investeeringuvajadusi algselt kavandatuga võrreldes 2010. aastal 286,5 miljonit krooni, 2011. aastal ligi 295 miljoni krooni võrra.


Linnapea Urmas Kruuse ütles, et arengukavades kipuvad soovid ikka võimalustest suuremad olema, kuid edasilükkamised ja mahatõmbamised on seotud tulude kahanemisega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles