Veemotomehed pidasid medalipidu

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu veemotoklubi medalipidu. Vasakult klubi treener Üllar Põvvat, T-550 paadiklassi MK-etapi võitja Art Raudva, OSY-400 maailmameister Rasmus Haugasmägi, GT-30 klassi Euroopa hõbe Jüri Jõul ja EM-i kuld ning MM-i pronks Sten Kalder.
Tartu veemotoklubi medalipidu. Vasakult klubi treener Üllar Põvvat, T-550 paadiklassi MK-etapi võitja Art Raudva, OSY-400 maailmameister Rasmus Haugasmägi, GT-30 klassi Euroopa hõbe Jüri Jõul ja EM-i kuld ning MM-i pronks Sten Kalder. Foto: Risto Mets

Neljapäeva õhtul katsid Tartu Kalevi veemotoristid Kvissentalis laua ja kutsusid kokku hulga külalisi. Pidutsemiseks oli põhjust küllaga, sest viimaste kuude jooksul on rahvusvahelistelt võistlustelt koju toodud hulk tiitleid ja medaleid.

Klubi värskeim võit pärineb möödunud nädalavahetusest, mil Art Raudva saabus Leedust Kaunases peetud MK-etapilt esikohaga T-550 paadiklassis.

Veelgi säravamaks võib pidada aga Rasmus Haugasmägi sõitu juuni keskel Itaalias Barcises. Klassis OSY-400 võitis ta maailmameistritiitli. Kahel viimasel aastal samas paadiklassis maailma parimaks tunnistatud Sten Kalder võitis aga kolmanda koha.

Paar nädalat varem, juuni alguses, tuli Kalder Poolas Mysliborzi linnakeses sama paadiklassi Euroopa meistriks. Seal saavutas Haugasmägi teise koha. OSY-400 klassi peetakse maailma populaarseimaks ning konkurentsitihedamaks.

Poola EM-il võisteldi ka klassis GT-30, kus hõbeda võitis tartlane Jüri Jõul, kaotades napilt väga harva võistlevale suurüllatajale Tuukka Lehtonenile Soomest.

Tartu Kalevi veemotoklubi juht Üllar Põvvat on rahul, et sportlastega lapseeast saati tehtud töö on kandnud vilja. Kõik need mehed kuuluvad juba aastaid maailma paremikku ning viimase kolme aasta vältel on kõigil tiitlivõistlustel jõutud poodiumile.

Klubi treener ja abiline Kalle Pähn on veendunud, et Kalder ja Haugasmägi kuuluksid maailma paremikku mistahes teiseski paadiklassis. Nad on lihtsalt niivõrd kogenud ja hea tehnilise taibuga.

Vastne maailmameister Haugasmägi lisas, et tegelikult ongi tal plaanis edasi liikuda vabaklassi, kus kiirused märksa suuremad. Kui OSY-400 klassi paatide kiirus on veidi üle 100 km/h, siis vabaklassis, kus sõidetakse metanoolil töötavate mootoritega, ulatuvad kiirused üle 160 km/h.

Haugasmägi sõnul jõuab ta vabaklassi ilmselt paari aasta pärast. Enne seda on tarvis koguda tublisti raha, et ehitada valmis uus paat ning osta sinna peale tasemel mootor. Sportlane lisas, et kui riik autasustaks veemotomehi nende tiitlite eest võrdselt näiteks kergejõustiku või suusatamisega, saaksid nad paadi oluliselt kiiremini valmis ehitada. Paraku tuleb sel spordialal loota praegu rohkem enda rahakotile ja toetajate lahkusele.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles