Tõnu Kürsa: liikluses aitab avariid vältida autojuhi arukus

, Lõuna prefektuuri liiklusjärelevalvetalituse juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lõuna prefektuuri liiklusjärelevalvetalituse juht Tõnu Kürsa.
Lõuna prefektuuri liiklusjärelevalvetalituse juht Tõnu Kürsa. Foto: Politsei

Jaanipäev ei ole enam mägede taga ja paljud liiklejad on juba otsustanud, millistel üritustel kaasa lüüa. Märjukest maitstes ja ühelt lõkkeõhtult autoga teisele liikudes ei jää paraku tulemata ka roolijoodiklusest tingitud liiklusõnnetused. Joobes juhi põhjustatud liiklusõnnetused on saanud trendiks juba praegu, jaani eel.

Politsei on ka sel aastal pühade ajal alkoholi tarvitanud roolikeerajate suhtes resoluutne ning toimetab nad arestimajja, et taotleda neile kohtus aresti. Sarnane lähenemine ootab ees ka neid, kelle ohtlikud kiiruskatsed teedel-tänavatel ületavad lubatud sõidukiirust enam kui 40 km/h ja kes ei oma vastava kategooria mootorsõiduki juhtimise õigust. Parandamatute kurjategijate suhtes taotletakse ka auto konfiskeerimist.

Põhjust ohtlike juhtide karmimaks ja kiiremaks karistamiseks on enam kui küll. Näiteks, kui Eestis tervikuna on liiklussurmade ja viga saanute hulk mõnevõrra vähenenud, ei ole Tartumaal ja linnas sel aastal liiklusolukord kuigi palju paranemise märke näidanud. Nii liiklusõnnetuste kui ka neis viga saanud inimeste hulk on kasvanud, hukka on saanud kaks liiklejat.

Nii 7. mail Tartus Kreutzwaldi tänaval kui ka 15. juunil Tartumaal Aovere külas surmaga lõppenud liiklusõnnetuste märksõnaks oli alkoholijoobes juht. Ka ei kasutanud kumbki neist ohutusrihma ning rasked tagajärjed olid vältimatud.

Joobes juhtimise kõrval on sagedasemaks liiklusõnnetuse põhjuseks ka valesti valitud sõidukiirus ning liiklejate hoolimatu käitumine reguleerimata ülekäiguradadel. Tartu linnas leiab õnnetuse põhjuseid ka valesti valitud pikivahest, kus juhile jääb ohuolukorras liignapp aeg õnnetuse vältimiseks ning toimubki kokkupõrge.

Liiklusolukorda mõjutab ühelt poolt küll politsei järelevalve, kuid see mõju on piiratud. Ohutust aitab tagada eeskätt muutus liiklejate väärtushinnangutes ja käitumises. Turvalisus ei ole lihtsalt sõnakõlks, selle nimel tuleb meil kõigil ühiselt pingutada.

Enda ja ka teiste inimeste ohutusest lugupidav inimene valib juba enne pidustusi ametisse kaine juhi, kes vajadusel kogu seltskonda turvaliselt transpordib. Ka ei lase ta autorooli alkoholijoobes inimest ega istu ise masinasse, mille sohvriks on joobnud juht.

Sama tõde kehtib ka hääletajatele: kui küüti pakub purjutanud roolikeeraja, tuleb lahkest pakkumisest keelduda ning teavitada juhtunust politseid.

Liiklusturvalisust saab politsei tõsta ainult koostöös kõigi teiste tähelepanelike liiklejatega. Juunikuust üleriigiliselt käivitunud politsei liiklusliin 14900 annab võimaluse teatada kõikidest liiklusalastest õigusrikkumistest ja probleemidest, mis ei vaja politsei operatiivset sekkumist.

Tuleb tunnistada, et Tartumaal selliseid tähelepanelikke ja hoolivaid liiklejaid jagub ning tänu neile on liiklusliini kaudu ära hoitud hulk ohtlikuks kujuneda võivaid olukordi. Ja liiklusliinile helistanud kohalike inimeste hulk näitab, et tartlane on hooliv ja arukas autojuht, kaalutletult käituv kergliikleja.

Eesolevaks pühadeperioodiks soovin kõikidele liiklejatele eelkõige arukust, et ei võetaks tarbetuid ohuolukorrani viivaid riske.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles