Orkester lõpetas, Koidula alustas

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärast seda, kui Karlova gümnaasiumi puhkpilliorkester oli eile Laaksaare sadamas mänginud Tartu marsi, läks uus praam Koidula Piirissaare poole teele. Esimeste hulgas asutas end reisile majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Pärast seda, kui Karlova gümnaasiumi puhkpilliorkester oli eile Laaksaare sadamas mänginud Tartu marsi, läks uus praam Koidula Piirissaare poole teele. Esimeste hulgas asutas end reisile majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. Foto: Margus Ansu

Tundmatuseni muutunud Laaksaare sadamas mürtsutas puhkpilliorkester meeleolukat muusikat, mille kõrvale pakuti enne uue praami Koidula pidulikku reisi Käbitare kohvikus tehtud maitsvat kohasuppi ja kalapirukat.





Inimtühja Laaksaarde kogunes eile hommikupoolikul uut sadamat ja uut Koidulat vaatama ning järele proovima enam kui poolsada inimest. Väikest elevust tekitas Kallaste linnapea Jaak Üprus koos kolme kaaslasega, kes saabusid ettevõtmisele Peipsit pidi oma kaatriga.



«Miks me oleksime pidanud maad pidi suure ringiga tulema,» muheles Jaak Üprus. «Eesti on ikkagi mereriik!»



Enne kõnesid võisid kõik pisut einet võtta ja Koidula oma silmaga üle vaadata. Laaksaare ja sealt kaheksa kilomeetri kaugusel asuva Piirissaare vahet sõitma hakkava Koidula kiirus on 9–10 sõlme ehk laias laastus 16–18 kilomeetrit tunnis. «Ühest sadamast teise sõidame ligi tunniga,» selgitas Koidula kapten, ASi Kihnu Veeteed töötaja Kaimo Loodus.



Ligi 140 tonni kaaluv praam on seitse meetrit lai ja 32 meetrit pikk. Koidulale mahub poolsada reisijat ning kas kuus sõiduautot või neli sõiduautot ja veoauto või buss.



«Laaksaare uus sadam ja Koidula annavad märku, et riik loob igal pool Eestis elavatele inimestele üha paremaid liikumisvõimalusi,» ütles uue praami pidulikule reisile tulnud majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.



Ta lisas, et Tallinnast vaadates annavad uus sadam ja uus praam hea võimaluse taas Peipsit avastada ning teadvustada, et Eestist pole laevaehitajad kuhugi kadunud. Viimane tähendab seda, et Peipsi olusid arvestava Koidula projekteeris kodumaine büroo MEC Insenerilahendused ning aluse ehitas Tallinnas asuv laevaehitusfirma Reval Shipbuilding OÜ.



Mõnusat meeleolu pakkunud Karlova gümnaasiumi puhkpilliorkester mängis pärast viimast kõnet lõpuloo ja külalised hakkasid end kiirelt Koidulale asutama. «Tulge meiega, saate kiiremini,» hõikas kaatris kummiülikonda selga tõmmates Kallaste linnapea, kuid kiirustajaid polnud.



«Seitse jalga vett kiilu alla, mast maha,» kaikus kaldalt, kui Laaksaare sadamavaht Sirje Heinoja aitas otsi lahti teha. Tasa, aga kindlalt hakkas Koidula Piirissaare poole liikuma.  


Tartu maavalitsusele kuuluva Koidula ehitamiseks kulus 24 miljonit krooni, mis tulid Eesti riigilt ja euroliidult.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles