Kas Sõpruse sild saab ikka 766 489 euro eest korda?

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Sõpruse silla remondi ja selle projekteerimise riigihanke võitis osaühingute Tavt ja Tinter-Projekt ühispakkumine kogumaksumusega 766 489 eurot. K-Most küsis sama töö eest 1 180 490 eurot. Kas see, et odavam pakkumine oli nii palju odavam, tähendab ka vähem tööd ja remonti?

Vastab Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak:

Võimalikud on erinevad lahendused. Tavti ja Tinteri ühispakkumine on väiksema mahuga, nad suudavad efektiivsemalt teha.

Kas tulemus on sama hea?

Tulemus peab ikka sama olema, lagunemine peab lõppema ja uued paisuvuugid peavad paika saama.

Keegi vuuki ise ei tee, küsimus algab juba sellest, millise hinnaga keegi selle vuugi kätte saab. Ette on antud, mis tingimustele vuuk peab vastama, sellest kvaliteedilatist alla ei tohi minna.

Kas betoonitööde mahus on palju mänguruumi?

Ega ei ole. Tavt on kohalik firma ja nende baas on siin. K-Most tuleks Tallinnast, juba baaside küsimus.

Aga kas hinna nii suur erinevus tekitas küsimusi?

Eks ikka tekitas. Tegelikult see hind vastas meie prognoosile. Me võtsime uue asfaldi panemise hankest välja selle hirmuga, et hind läheb lõhki ja siis tuleb kordushange teha. Asfalteerimine läheb nüüd eraldi hankesse, raha on arvestatud kogu silla tarvis.

Firmad on ennegi laua taga istunud – Tavt küll mitte –, igaühel on olnud erinev lahendus. Sellises olukorras on õige teha projekteerimis- ja ehitushange koos. Meil endal ei olegi majas sillaprojekteerimise litsentsiga inimest, kes saaks öelda, mis on õige, mis väär. Sestap kaasasime lahendusi hindama tehnikaülikooli spetsialistid.

Millal ehitus algab?

Töö peaks algama mai lõpus, kui leping on allkirjastatud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles