Autoturg hõivas kiirendusraja

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sajad autod on nüüd müügivalmilt ritta seatud vanale Nõukogude armee lennuvälja maandumisrajale, kus veel hiljaaegu korraldati kiirendusvõistlusi.
Sajad autod on nüüd müügivalmilt ritta seatud vanale Nõukogude armee lennuvälja maandumisrajale, kus veel hiljaaegu korraldati kiirendusvõistlusi. Foto: Margus Ansu

Aasta esimestel päevadel jätsid Raadi automüüjad maha oma senised müügiplatsid ning panid autoaiad püsti omaaegse sõjaväelennuvälja maandumisrajale. Autode kiirendusvõistlustele tähendab see aga lõppu.

Müüjad kolisid ära Eesti Rahva Muuseumi ehituse eest. Endise autoturu aladele on ehituse ajaks kavandatud seadmete ja materjalide hoiu plats. Hiljem peaks sinna tulema aga jalutusala, selgitas osaühingu Raadi Arendus juhatuse liige Jüri Reinpõld.

«Autoturg sai nüüd palju paremasse kohta,» leidis Rein­­põld, lisades, et nüüd on müügiplatsile palju lihtsam ligi pääseda. Uute platside juurde vedas Raadi Arendus umbes kilomeetri jagu elektrikaablit.

Kevade poole on kavas korda teha veel Narva maanteelt kulgev juurdepääsutee.

Võistlustega lõpp

Asjade niisugune käik ei rõõmusta aga autode kiirendusvõistluste korraldajaid.

«Ega raja kaotus spordiala arengule head ei tee,» tõdes veel eelmisel aastal Raadil kiirendusvõistluse korraldanud Estonian Drag Racing Associa­tioni juhatuse liige Kristjan Veedler.

Tema sõnul ei saa seal enam veerand miili ehk 402,33 meetri pikkust võistlusrada korralikult ette valmistada, sest autoturg võtab enda alla poole vanast lennukite maandumisrajast. Võistlusrada mahuks küll veel betooniga kaetud platsi idapoolsesse otsa, kuid suure kiiruse üles võtnud võimsatel masinatel pole pidurdada enam kusagil.

«Sel aastal Tartus kiirendusvõistlusi ei toimu, sest pole kohta, kus neid korraldada.» Raadi Arendus pakkus korraldajaile võimalust pidada võistlus maha poolel distantsil, kuid see pole ikka see, leidis Veed­­ler.

Korraldusmeeskond on viimasel ajal suunanud oma jõu Haapsalu omaaegse lennuvälja korrashoiule. See on üks väheseid kohti Eestis, kus saab pidada niisuguseid mõõduvõtte. Võistlused on plaanis 15. ja 16. juunil.

Jüri Reinpõld lausus omakorda, et kiirendusvõistlused pole toonud Raadi Arendusele ei rõõmu ega kasu. Teisel pool Narva maanteed asuva uusrajooni elanikud olid niikuinii kostva müra vastu ning kirjutasid Tartu vallavalitsusele kaebekirju.

Ülenurme ei soovi

Ainus koht, kus saaks Tartu ümbruses veel kiirendusvõistlusi teha, on Ülenurme lennuväli. Lennujaama juhataja Juhan-Johhen Rossi sõnul oleks Ülenurme lennuvälja kasutamine kiirendusvõistlusteks siiski teoreetiline võimalus.

«See kujuneks ettevõttele liialt tülikaks,» tõdes ta. Peale lennuliikluse korraldamise ja maandumisraja lisakoormuse tuleks lahendada nii mõnigi turvalisusküsimus. Pealtvaatajatestki võib järele jääda esemeid, mis pole lennuliiklusele ohutud. «Pigem säilitaksime lennuraja hea turvalisuse,» ütles ta.

Ülenurme lennuväljal on varemgi kiirendusvõistlusi peetud, viimati 2007. aastal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles