Suurimad teetööd käivad Tartu all

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänavused teetööd Tartu- ja Jõgevamaal.
Tänavused teetööd Tartu- ja Jõgevamaal. Illustratsioon: Allikas: maanteeameti Lõuna regioon

Kuigi raha on alati vähem, kui seda on tarvis, ootavad autojuhte Tartu- ja Jõgevamaa ning Lõuna-Eesti riigiteedel ja sildadel suurema või väiksema remondi pärast ka tänavu liikluspiirangud.

Tartumaa üks suurim teetöö, Tartust Võrru viival suurel maanteel ülikoolilinna serva läänepoolse ümbersõidu ehk postimaja liiklussõlme ehitamine, käib välisabirahaga. Postimaja liiklussõlme ehitamine algas eelmisel kevadel ning töö lõpetatakse seal tänavu hilissügisel.

Tänavune talv on Tallinna-Võru-Luhamaa maantee Tartu külje alt kuni Uhtini ehk Põlva tee ristini armutult auguliseks ja hüplikuks muutnud. Mis seal ette võetakse?

Pool sellest lõigust saab tänavu korda, vastas maanteeameti Lõuna regiooni asedirektor ehituse alal Janar Taal. «Koos postimaja liiklussõlmega saab suvel sel lõigul korda 400 meetrit Tõrvandi raudteeülesõidust Võru poole,» selgitas ta. «Ülejäänud teelõik tehakse eurorahaga korda järk-järgult.»

Seni tuleb seal leppida kevadise auguremondiga, lisaks tehakse taastusremont praegu kõige rohkem laguneval lennuvälja tee ja Reola bussipeatuse vahelisel 1,5-kilomeetrisel lõigul, see saab uue pealmise asfaldikihi.

Jalgteid tuleb juurde

Tänavune teine suur teetöö on Viljandi maanteel Märja-Rõhu lõigu põhjalik remont. Selle käigus ehitatakse jalakäijatele kolme kilomeetri pikkune jalgtee Märjalt Aretuse tänavast kuni Haage-Rahinge teeni. Suvel tehakse jalgteed ka Jõgevamaale Voore asulasse ning Tartu lähedal Lohkva-Kabina tee lõigule Soojuse tänavast Wiiralti tänavani.

Liikluse ohutumaks muutmiseks ehitatakse teisel pool Tartut, Raadi mõisa naabruses Tartu-Kõrveküla teelõigul suve lõpuks ümber ristmik, mida Tartu valla Vahi elurajooni elanikud on soovinud juba mitu aastat. «Sellele ristmikule rajatakse vasakpöörderada ja valgustusega teeületuskoht,» ütles Janar Taal. «Teeületuskoht on vajalik, sest bussipeatuse lähedal olev ülekäigurada ei arvesta inimeste tegeliku teeületusvajadusega.»

Suuremaid sillaremonte Tartumaal tänavu ei tule, kõrvalmaanteedel asuvatest väiksematest sildadest ehitatakse torusillaks ümber Pataste-Välgi-Alatskivi maanteel Nõmme sild ja Lammiku-Lähte maanteel Sojamaa sild.

Lõuna regioonis on riigiteedel 290 silda kogupikkusega 6200 meetrit. Tartumaal on 47 silda kogupikkusega 1369 meetrit. «Lõuna-Eesti sildade seisukord on paranenud,» ütles maanteeameti Lõuna regiooni hooldeosakonna juhataja kohusetäitja Tiit Valt.

Avariiohtlikke sildu piirkonnas küll pole, kuid probleeme siiski jätkub: et suur osa sildadest on ehitatud aastatel 1960–1975 ja sild peab remondita vastu enamasti 50 aastat, siis on ka sildade remondivajadus mõnevõrra suurenenud.

Tänavused suurimad sillaremondid tulevad Põlva- ja Jõgevamaal, kus kulub üle poole sildadele eraldatud rahast. Jõgevamaal 1935. aastal valminud Mustvee silla asemele ehitatakse raudbetoonist uus sild, millele tuleb jalgtee mõlemasse serva. Tublisti suureneb ka silla kandevõime, mis oli seni vaid 15 tonni.

Tartu-Räpina-Värska maanteel asuva 1961. aastal valminud Kärsa silla talaotsad on katki ja seetõttu on vähenenud silla kandevõime. Remondi käigus saab sild uued talad, samuti tehakse seal kõik muud vajalikud tööd. Tuntumatest sildadest läheb remonti ka Jõgevamaal 1965. aastal ehitatud Palamuse sild.

Natuke tolmuvabamaks

Tartumaal on 484 kilomeetrit riigile kuuluvaid kruusateid. Tolmuvabade katete ehituseks eraldati kogu Eestis 2010. ja 2011. aastal 1,7 miljonit, mullu 3,8 miljonit ja tänavu 4,4 miljonit eurot. Sellest sai Lõuna regioon 1,69 miljonit eurot, millest lõviosa läheb Tabivere-Elistvere 5,9-kilomeetrise lõigu tolmuvaba katte ehituseks.

Janar Taal lisas, et tänu Tartu läänepoolse ümbersõidu ehitusest tekkivale freespurule saavad tolmuvaba katte ka Tõrvandi-Roiu-Uniküla (2,5 km), Reola-Hammaste (3,4 km), Kambja-Sirvaku (3,8 km) ja Nõo-Kambja tee (ligi kilomeeter).

Märja-Rõhu teelõigu ümberehituselt üle jääva freespuruga saab tolmuvabaks Tartu-Ilmatsalu-Rõhu tee ligi viie­kilomeetrisel ja Rõhu-Meeri-Tõravere tee kilomeetrisel lõigul. Lisaks saab sel ja tuleval aastal 4,6 kilomeetrit Elva-Puhja maanteest asfaltbetoonist katte.

Riigiteede raha

• Tartu-, Jõgeva-, Põlva-, Võru- ja Valgamaa riigiteedel tööde tegemiseks on tänavu 43,8 miljonit eurot. Sellest 27,87 mln eurot (64%) on investeeringuteks, näiteks 2 mln eurot sildade remondiks. Eelarvest 15,9 mln eurot (36%) kulub hooldustöödeks ja valgustuseks.

• Lisaks on maanteeameti Lõuna regioonil tänavu investeeringuteks 11 miljonit eurot välisabiraha, millest ligi 6 mln kulub Tartu läänepoolse ümbersõidu ehitamiseks.

Allikas: maanteeameti Lõuna regioon

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles