Tasku neelab Tartu maaliinide bussijaama

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Soola tänava poolne Tasku fassaad oleks tulevikus klaasist ning ulatuks sama kõrgele, kui on Dorpati hotell.
Soola tänava poolne Tasku fassaad oleks tulevikus klaasist ning ulatuks sama kõrgele, kui on Dorpati hotell. Foto: Kalle Rõõmuse eskiis

Sügisel laienenud Tasku kaubanduskeskus kavandab juba uut juurdeehitist, mis eeldab praeguse bussijaamahoone lammutamist, kuna tulevikus asuksid nii bussitaskud kui ka reisijate ooteala kaubanduskeskuse sees. 

Laienduse ehitamiseks on AS Emajõe Ärikeskus teinud linnale taotluse detailplaneeringu algatamiseks. Ettevõtte juhataja Ain Tammvere sõnul plaanitakse ehitust kahel põhjusel. «Üks on see, et saada juurde kaubanduspindu ning muuta inimeste liikumisteid. Teiseks tahame teha bussireisijate olukorda paremaks,» ütles ta.

Arendajate idee järgi tuleks uus osa sama kõrge, kui on pragune Soola tänava bürooplokk, ning eelkõige haarab see praeguse bussijaama territooriumi. Laienduse nullkorrusele ehk praeguse bussijaama alla on kavandatud ligi 3000-ruutmeetrine toidupood. Suure tõenäosusega kolib sinna Rimi. Toidupood ühendatakse Tasku maa-aluse parklaga.

Bussidele katus peale

Esimesele korrusele tulevad kaubanduspinnad ja bussijaam. «Praegu on nii, et bussijaam on eraldi osa, tulevikus peatuvad aga bussid hoone sees katuse all ning bussiterminal sinna juurde kuuluvate teenuste ja kaupadega on osa keskusest,» kirjeldas Tammvere.

Bussid hakkavad terminali sisse sõitma Dorpati hotelli poolsest küljest ning pargivad esiotsaga Tasku poole. Idee teostumine tähendab seda, et 2003. aasta sügisel valminud bussijaamahoone lammutatakse täielikult, kuna bussidel on vaja manööverdusala. Terminali Soola tänava poolset külge hakkab piirama vaid õhuke klaassein.

Laienduse teine ja kolmas korrus on mõeldud puhtalt kaubanduspindadeks. Neljandale ja viiendale korrusele kavandatakse ligi tuhandekohalist konverentsisaali.

Praegune Dorpati konverentsikeskuse suur saal mahutab viissada inimest. Tammvere sõnul ühendatakse konverentsikorrus ka Dorpati hotelliga. Samuti plaanitakse viiendale korrusele büroopindu.

Milline laiendus täpselt välja näeb, on Tammvere sõnul veel vara öelda. Tartu üldplaneeringu järgi peaks arendaja korraldama arhitektuurivõistluse, kuid Tammvere meelest pole see õige. «Meie meelest on mõistlik, et üks ja sama mees teeb asja lõpuni, muidu läheb kõik segamini,» ütles ta. Tasku arhitekt on Kalle Rõõmus ning ka laienduse eskiisi on teinud tema.

Koos planeeringu algatamisega on Emajõe Ärikeskus teinud linnale ettepaneku, et viimane võtaks endale kohustuse mitte viia maaliinide bussijaama tulevikus mujale. «Kui meie investeerime, siis oleks viisakas ja korrektne, et linn ei arendaks seda teemat. Aga kui lugeda kesklinna arengustsenaariume, siis jookseb seal sõna «bussiterminal» mitmes kohas läbi. See tekitab meis kõhklusi,» sõnas Tammvere.

Abilinnapea Raimond Tamm ütles, et bussijaama asukoht selgub kesklinna üldplaneeringu menetlemise käigus. «Kui öeldakse, et bussijaama asukoht on selles kohas kõige mõistlikum, siis see nii on. Aga kui on muud lahendused mõistlikud, siis on võimalik, et kaalutakse ka neid. Kindlasti ei lahendata seda teemat Tasku planeeringu raames,» ütles ta.

Ehituseks poolteist aastat

Abilinnapea sõnul on Tasku laiendus väga oluline planeering, kuna käsitleb seda osa kesklinnast, mis on viimasel ajal tekitanud palju arutelusid. «Kindlasti tuleb arutelude käigus veel väga palju ettepanekuid ja ma usun, et ka selliseid, mis lähteülesandeid muudavad,» lisas Tamm.

Tammvere hinnangul võiks laienduse ehituseks minna juba järgmise aasta lõpus ning see võiks kesta maksimaalselt poolteist aastat. Ehituse ajaks viiakse bussijaam ajutiselt ilmselt Kaluri tänavale. «Me oleme selle aja korra juba üle elanud,» viitas Tammvere ligi kümne aasta tagusele ajale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles