Laia-Jakobi nurgale soovitab uuring ringi

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuna Laia ja Jakobi tänava ristmiku lauge kurv võimaldab sõidukitel läbida manööver kiiresti, on autodel küllalt suur oht põrgata kokku teed ületavate jalakäijatega.
Kuna Laia ja Jakobi tänava ristmiku lauge kurv võimaldab sõidukitel läbida manööver kiiresti, on autodel küllalt suur oht põrgata kokku teed ületavate jalakäijatega. Foto: Margus Ansu

Linnavalitsuse tellitud liiklusohutuse uuringus peetakse Laia ja Jakobi tänava ristmikku üliohtlikuks ning soovitatakse liiklusohutuse tagamiseks ja probleemide lahendamiseks ehitada sinna ringtee.

Stratumi inseneribüroo tehtud uuringu järgi on möödunud suvel kahesuunaliseks muudetud Laial tänaval liiklusohutuse seisukohast mitmeid puudusi. Kõige ohtlikum on Laia ja Jakobi tänava ristmik, kus Jakobi mäe poolt tulevad ning Laiale tänavale pööravad sõidukid lõikavad sageli vastassuunavööndisse.

Kuna sõidukite kiirus on suur, on ka suur oht kokku põr­­gata vastassuunas sõitjate ning teed ületavate jalakäijatega.

Liiklusohutuse tagamiseks on Stratum teinud mitu ettepanekut, üks neist on rajada ristmikule ringtee. Uuringu järgi lahendatakse ringristmikuga peaaegu kõik liiklusprobleemid sel lõigul. Näiteks luuakse jalakäijatele ohutu teeületusvõimalus, välistatakse sõidukite kurvilõikamine ja vähendatakse Laiale tänavale pööravate sõidukite kiirust.

Ring või kanalid

Linna teede- ja liikluskorraldusteenistuse peaspetsialisti Ahto Meho sõnul tuleb uuringu tulemustega suuresti nõustuda. «Praegune jalakäijate ülekäigukoht Laial tänaval on pikk ja kuigi seal on mõlemas suunas kiirust piiratud, on seal ikkagi ohud,» ütles Meho. «See ei vasta liiklusohutuse nõuetele ja seepärast pole seal ülekäigurada ka tähistatud.»

Meho ei julgenud siiski väita, et ristmikule tuleb kindlasti ring. «Ma pole kindel, et sinna tuleb ringristmik. Ilmselt kujundatakse ristmiku kontuure ja tehakse saared,» lausus Meho. Tema pooldab kanaliseeritud ristmikku, kus eraldussaared takistavad autode kaldumist sõidurajalt välja.

Kanaliseeritud ristmikul väheneks ka sõidukiirus, mis omakorda vähendaks vastutulijatega kokkupõrke ohtu.

«Valikut pole veel tehtud, aga eks tuleb lugeda ka raha. Tundub, et see lahendus on ringteest lihtsam ja ka rahakotile vastuvõetavam,» ütles Meho.  

Osa tööst tehtud

Lisaks puudustele Laia ja Jakobi tänava ristmikul on uuringus leitud, et väljasõidul Jaani tänavalt Laiale tänavale ei ole tagatud nõutav nähtavuskolmnurk. Kuna head lahendust pole, võiks radikaalne variant olla väljasõit üldse sulgeda.

«Nähtavus on seal tõesti halb ja keelata on lihtne. Aga mis saab edasi? Kuhu need sõidukid siis läheks?» küsis Meho. Ta on arvamusel, et sealset liiklusskeemi ei muudeta.

Osa uuringus väljatoodud puudusi on aga linn juba kõrvaldanud. Näiteks Kesklinna kooli poolt tuleva jalgtee ette on paigaldatud piire, samuti on piiratud peatumist Rüütli tänava alguse ülekäigu juures. «Väidetavalt oli seal väga halb nähtavus ja tahaks loota, et see peatumiskeelu märk nüüd aitab,» sõnas Meho.   

Linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haagi sõnul telliti uuring, et saada kahesuunaliseks muudetud tänava kohta sõltumatu hinnang.

«Praegu oleme selle info lihtsalt teadmiseks võtnud ja päevapealt ei juhtu eelarveliste asjadega midagi. Otseselt pole selle ristmiku ehitus sees ka järgmise aasta eelarves,» sõnas Haak. Ta lisas, et ringristmiku ettepanekut peaks kaaluma enne ka liiklusnõukogus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles