Autorivi otsib Riia tänaval läbipääsu

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kolmapäevaõhtune tipptund Riia tänaval.
Kolmapäevaõhtune tipptund Riia tänaval. Foto: Kristjan Teedema

Kolmapäeva õhtupoolikul veidi enne kella viit katkes nii mõnegi Tartus Riia tänaval liikunud autojuhi kannatus. Lehetoimetusele tehtud telefonikõnedes küsiti: miks peab ehitama ja remontima just nüüd, mitte aga nädalavahetusel või hoopis suvel?

Ummiku põhjusena nimetasid linlased kaevetöid raudteeviadukti vahetus läheduses, mis sulgesid ühe linna suunduva sõidurea. Tipptunnil tähendas see seda, et autode rivi ulatus raudteeviadukti alt Puusepa tänava ristmikuni. Tagatipuks juhtus Riia tänava ja Väikse kaare ristmiku lähistel avarii.

Lisaks käib politseimaja juures ning Nooruse tänava ristmikul fooriga ülekäiguradade ehitus, mis häirib autoliiklust. Kuna ülekäiguradade ehitus on seotud eurorahataotluse ning riigihangete korraldamisega, on selge, et ehitusaega ei saa väga valida. Kuid miks peaks ära vajunud kanalisatsioonikaevu remontima just nüüd, keset tööpäeva?

Tartu Veevärgi võrguosakonna juhataja Priit Põder ütles, et tööde nihutamine nädalavahetusele ei oleks Riia tänaval päästnud suurt midagi, sest liiklusvoog on ka siis peaaegu sama.

«Kaalusime tööde tegemist öösel, kuid kuna kohe kaevude kõrvalt lähevad läbi tähtsad kommunikatsioonid – elekter ja sidekaablid –, ei tahtnud riskida ja pimedas ehitada,» põhjendas Põder.

Kaeve lahti kaevates selgus, et need on hullemini katki, kui esialgu arvati, ning kaevud tuli asendada. Tööde mahu ootamatu kasvamise tõttu lükkus ka asfaltimine kolmapäeva õhtu asemel eilsesse.

Liiklusuuringud näitavad, et autosid sõidab õhtuse tipptunni ajal ehk kella 16.30 ja 18 vahel raudteeviadukti alt mõlemas suunas läbi kokku vähemalt 3000.

Tartu linnainseneri Mati Raamatu sõnul soosib foorisüsteem olenevalt sellest, kas on hommik või õhtu, linna sisenejat või linnast väljujat. Õhtusel ajal püütakse autod valutumalt linnast välja juhtida.

Tipptunnil on autorivi tihe igal juhul. Remondid ja avariid üksnes halvendavad olukorda. «Kel väga kiire, valigu teine marsruut,» soovitas Raamat.

Aktsiaseltsi Sebe Tartu linnaliikluse juht Üllar Kaljuste ütles, et ei ole bussijuhtidelt Riia tänaval liiklemise kohta negatiivset teavet saanud.

Ta lisas, et linnavalitsus on bussigraafikuid koostades hommikuste ja õhtuste tipptundidega arvestanud ning bussid püsivad seetõttu graafikus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles